Změna strategie kvůli koronaviru: CzechTourism láká místo zahraničních turistů Čechy

Staroměstské náměstí

Změna strategie CzechTourism

Kvůli pandemii koronaviru musela agentura CzechTourism změnit strategii. Založena byla původně proto, aby lákala do České republiky zahraniční turisty z okolních zemí i například z Asie nebo USA. Teď se musela zaměřit na to, aby na tuzemskou dovolenou nalákala Čechy.

Místo turistů z Číny, Japonska nebo Jižní Korey hledat české zájemce o dovolenou v našich regionech. Takhle se kvůli koronaviru změnila práce státní agentury CzechTourism. „Naším cílem není konkurovat krajským kampaním, naopak chceme pomoci krajům a prezentovat se, na to používáme státní portál Kudyznudy.cz, který je v podstatě jeden z nejnavštěvovanějších cestovatelských portálů, kde dáváme prostor zdarma podnikatelům a regionům. Na tom je postavena celá ta kampaň,“ uvedl ředitel agentury Jan Herget.

Podle průzkumu CzechTourism je 20 procent Čechů rozhodnuto, že na dovolenou vyrazí. Zhruba 60 procent stále není rozhodnutých, ať už z finančních důvodů, nebo obav ohledně zdraví. Dalších 20 procent Čechů je rozhodnuto, že na dovolenou nevyrazí.

Kampaň bude cílit i na vánoční trhy

Na nejpočetnější skupinu, tedy nerozhodnuté, má cílit první vlna kampaně, která je má přesvědčit, aby vyrazili na dovolenou po Česku. „A pak počítáme s druhou fází, která by měla přijít v září, kdy je důležité, abychom prodloužili sezónu. Tedy aby ta sezóna nebyla jenom o hlavních prázdninách – červenec, srpen, ale aby se nám povedlo roztáhnout sezónu až do října třeba,“ upřesnil Herget.

Třetí fáze kampaně bude agentura cílit tak, aby Češi cestovali do Olomouce, Brna, Plzně nebo Ostravy na víkend nebo na vánoční trhy.

Tagy: