Zpěvák a skladatel Vladimír Mišík získal šest cen České hudební akademie Anděl. S deskou Jednou tě potkám uspěl ve čtyřech hlavních a dvou žánrových kategoriích.
Nahrávka, která vznikla v produkci Petra Ostrouchova, přinesla Mišíkovi vítězství v prestižních kategoriích Album i Sólový interpret. Píseň Jednou, zhudebněná báseň Václava Hraběte, se stala skladbou a videoklipem roku. Album, které Mišík natočil po 45 letech bez své domovské kapely Etc..., bodovalo i u odborníků v žánrových kategoriích. Tam získalo sošku Anděla od Jaroslava Róny jako nejlepší folková a rocková nahrávka roku.
Dohromady Mišík obdržel šest cen z patnácti vyhlašovaných. O vítězství letos pod dohledem notáře rozhodovalo 365 akademiků. Netradiční předávání výročních cen České hudební akademie se uskutečnilo bez přítomnosti diváků, ceremoniál přenášela Česká televize. Jeho průvodkyní se stala Ewa Farna. Předávání nejstarších tuzemských odborných hudebních cen se mělo konat již 31. března v pražském O2 universu, ale kvůli opatřením ohledně pandemie koronaviru se uskutečnit nemohlo.
Do Síně slávy se Česká hudební akademie poprvé v historii rozhodla uvést nehudebníka. Ve svých čtyřiaosmdesáti letech do ní vstoupil hudební publicista a kritik Jiří Černý.
Skupinou roku je Mirai
Úspěšný byl také druhý favorit letošních nominací, uskupení Zvíře jménem podzim. Jeho nevšední hudba na albu Září mu vynesla Anděla v žánrové kategorii Alternativa a elektronika a v hlavních kategoriích se stalo objevem roku. Sólovou interpretkou roku byla vyhlášena Beata Hlavenková se svou deskou Sně. Popovou hudbu v hlavních kategoriích zastoupili Mirai, kteří se s deskou Arigató stali skupinou roku. V nově ustanovené kategorii Slovenské album zvítězila košická formace Nocadeň s albem Auróra.
V dalších žánrových kategoriích uspěli Hugo Toxx za album 1000 (Rap), soubor Vertigo s albem Daleko (Jazz) a klavírista Ivo Kahánek a dirigent Jakub Hrůša za společnou nahrávku klavírních koncertů Antonína Dvořáka a Bohuslava Martinů, kterou nahráli s Bamberskými symfoniky. „Této ceny si obzvláště vážím, zejména proto, že o ní hlasují kolegové muzikanti a odborní hudební kritici, tedy lidé, kteří vám vidí do karet úplně nejvíc,“ podotkl Kahánek. „Konkurence v podobě spolunominovaných uskupení Pavel Haas Quartet nebo Benewitz Quartet má světové parametry a vyhrát mohl kdokoli,“ dodal.