Policie už obvinila z obecného ohrožení řidiče kamionu, který se v pátek srazil s vlakem v Uhříněvsi. Zatím ale nezná odpověď na otázku, proč neodjel z kolejiště a prostoru mezi závorami. To jim totiž u výslechu neřekl.
Policie potvrdila, že probíhají další úkony spojené s touto věcí a do dnešního večera bude podán podnět s návrhem na vzetí řidiče do vazby. Cizinci v případě odsouzení hrozí až osm let vězení.
Nákladní auto se srazilo s osobním vlakem v pátek dopoledne, podle Drážní inspekce kamion stál mezi závorami víc než dvě minuty, výstražná světla i závory na přejezdu přitom fungovaly. Osm lidí se při srážce zranilo a vlak se zhruba 220 cestujícími vykolejil. Škoda na vlaku, trati i vozidle se zatím odhaduje na víc než 35 milionů korun. Nám se podařilo natočit rozhovor s přímým účastníkem nehody. Jen zázrakem vyvázl bez zranění.
Provoz na trati byl po nehodě zhruba deset hodin přerušen, nyní se místem nehody zatím projíždí po jedné koleji a mohl by být kompletně obnoven příští pátek. Vyplývá to z předběžného odhadu, který je zveřejněn na webu Správy železniční dopravní cesty.
Situace, kdy zůstalo osobní či nákladní auto mezi závorami a poté do něj narazil vlak, nebývá ale na železnici výjimečná. Řidiči, kteří se do této situace dostanou, se je mají snažit prorazit, jsou z lehké dřevotřísky. Od roku 2009 mají navíc všechny přejezdy v zemi samolepku s označením P a číslem, které přesně identifikuje konkrétní železniční přejezd, což by mělo usnadnit včas zastavit provoz vlaků v daném místě.