Statistiky mluví jasně - oproti loňskému roku se za první čtyři měsíce letošního roku zvýšil jak počet dopravních nehod, tak i zraněných a hlavně obětí. Navíc každý čtvrtý mrtvý na silnicích je z řad motorkářů. Jen za duben jich zemřelo jedenáct.
Během prvních čtyř měsíců letošního roku vyšetřovala Policie ČR celkově 31 621 dopravních nehod, při kterých zahynulo 132 osob (z toho 39 v lednu, 22 v únoru, 31 v březnu a 40 v dubnu). Dalších 569 bylo zraněno těžce a 6 678 lehce. Ve všech těchto ukazatelích byl zaznamenán meziroční nárůst. „Vyšetřovaných nehod bylo o 378 více. Bohužel se o 11 zvýšil i počet jejich obětí. Narostly i počty zraněných, těch těžce o 14 a lehce o 453,“ uvedl dopravní expert Týmu silniční bezpečnosti Roman Budský.
Do konce dubna zahynulo na českých silnicích celkem 64 cestujících v osobních automobilech (z toho bylo 50 řidičů a 13 spolujezdců) a 41 chodců. „Vinou samotných chodců přišlo o život sedm lidí, což je o šest více než loni,“ upozornil Budský.
Oproti loňsku přibylo obětí dopravních nehod. Nejčastěji se bourá uprostřed týdne
Dopravní policie zveřejnila statistiky dopravních nehod za první tři měsíce letošního roku. A čísla to nejsou nijak veselá. Oproti loňsku totiž vzrostl počet obětí dopravních nehod. Navíc i duben byl mnohem tragičtější než ten v minulém roce.
Každá čtvrtá oběť dopravní nehody byl motornář
Dalších 13 obětí bylo z řad motorkářů. „Počet mrtvých motocyklistů byl sice stejný jako loni, ale během samotného dubna jich přišlo o život 11. Oproti loňskému dubnu to je více o sedm obětí. To současně znamená, že každý čtvrtý usmrcený byl motocyklista,“ doplnil Roman Budský. Během dubna pak zahynulo dalších 14 cestujících v osobních vozidlech, 10 chodců, čtyři cyklisté a jedna osoba v nákladním automobilu.
Vůbec nejvíce lidí zemřelo vinou řidičů motorových vozidel. „Podrobnější pohled na statistiky nehod ukázal, že zaviněním řidičů osobních automobilů zemřelo 96 lidí, dalších 10 pochybením šoférů nákladních vozidel a dva zaviněním řidiče autobusu,“ popsal Budský s tím, že motorkáři mají na svědomí osm lidských životů a tři smrtelné nehody šly na vrub řidičům, kteří od nehody ujeli. Dalších pět obětí pak zemřelo chybou cyklistů a sedm pochybením na straně chodců.