Podle serveru Business Insider přijde výrazný posun, který otřese světem technologií, jak ho známe. V roce 2019 bylo hlavní ohnisko soustředění zaměřeno na sbírání dat o chování uživatelů. V roce 2020 se má pozornost soustředit na využití sesbíraných statistik do praxe, což má vytvořit autentické a trvalé vztahy společností se zákazníky. Digitální trendy zpracovala i společnost Gartner.
Dokonce i ti nejneochvějnější konzervativci a zpátečníci začínají akceptovat novéppřístupy k zákazníkům a adaptovat se na ně. Ty s sebou přináší nové technologie, sociální sítě a globálně propojený svět.
Uvidíme, které doposud platné „odosobněné“ marketingové strategie postupně zaniknou v souvislosti s tím, jak se pro přežití firem stávají životně důležité jiné hodnoty, transparentnost a personalizovaný obsah.
Ať se to firmám líbí nebo ne, technologickým inovacím se nelze vyhnout. Moderní technologie se s jistou nadsázkou mění, rozvíjejí a rostou každým dnem. Vzhledem k tomu, že požadavky spotřebitelů mají čím dál větší vliv na digitální reklamu, je stěžejní, aby společnosti, které chtějí uspět, braly nové poznatky a trendy vážně, aby nezůstaly pozadu.
EU vyšetřuje Google kvůli sběru a využívání dat. Za poslední dva roky společnost dostala pokuty přes 8 miliard eur
Antimonopolní regulátoři Evropské unie vyšetřují shromažďování dat uživatelů společnosti Google. Sdělila to Evropská komise agentuře Reuters a dodala, že světově nejpopulárnější internetový vyhledávač zůstává navzdory rekordním jemu uděleným pokutám z posledních let nadále v jejím hledáčku.
Společnost eMarketer dala dohromady seznam digitálních trendů, který bychom měli brát v potaz při vstupu do roku 2020, v oblasti digitálního marketingu, online médií, sociálních sítí a online obchodu.
Příští rok zbystřete zvláště u následujících oblastí
- pokročilá hlasová technologie se přesune za inteligentní reproduktory (překoná je) a blíže k možnostem vizuálního vyhledávání
- Google zůstane dominantní vyhledávací platformou, nicméně někteří uživatelé se možná přesunou na jiné dostupné platformy
- tradiční televizní služby ztratí zákazníky v souvislosti s přesunem některých uživatelů ke službám, jako jsou Netflix nebo Hulu
- zvýšení povědomí a přítomnosti v online prostředí takzvaného D2C marketingu (direct to consumer; přímo k zákazníkovi; marketing a reklama zejména farmaceutických výrobků směrem přímo ke spotřebitelům, tedy pacientům)
- znepokojení ohledně ochrany osobních údajů způsobí, že sociální média a online média se vyhnou praktikám uživatelského datového cílení, které by nebylo dobře přijato
- uživatelská základna Facebooku bude nadále klesat a inzerenti možná nakonec budou následovat tento trend
USA, Británie a Austrálie chtějí po Facebooku přístup do soukromé komunikace uživatelů. FB se brání
Představitelé USA, Velké Británie a Austrálie chtějí, aby sociální síť Facebook poskytla státním orgánům způsob, jakým by mohli číst šifrované zprávy běžných uživatelů. Donucovací právní orgány se již dlouho snaží najít cestu, jak se k takovým informacím dostat navzdory technologickým gigantům i obhájcům soukromí, uvedl server Deutsche Welle.
A deset největších technologických trendů?
Co se týká největších technologických trendů pro rok 2020, tak deset z nich zase vypíchli analytici společnosti Gartner. Jsou jimi:
- hyperautomatizace
- multiexperience (multizážitek)
- demokratizace odborných znalostí
- vylepšení/rozšíření lidí (lidských možností)
- transparentnost a dohledatelnost/sledovatelstnost
- posílený edge (oblast výpočetní techniky)
- distribuovaný cloud (rozložení veřejných cloudových služeb do různých lokalit)
- autonomní věci (samoříditelné)
- praktický blockchain (speciální druh distribuované decentralizované databáze uchovávající rozšiřující se počet záznamů)
- bezpečnost umělé inteligence (AI)