SummiD od iDokladu zaujal tisíce podnikatelů. První ročník přinesl pozitivní ohlasy
První ročník SummiDu, online eventu od iDokladu, se zařadil mezi nejvýraznější podnikatelské akce roku. Během listopadu přilákal přes 5 200 registrovaných účastníků, kteří ocenili praktický obsah, špičkové speakery a technologický přesah. Výsledky mluví jasně: SummiD pomohl podnikatelům zrychlit, zjednodušit a modernizovat jejich každodenní byznys.
Buchert: Babiš nedodržel desítky slibů, připomíná sprostého podezřelého z Cimrmana
Andrej Babiš (ANO) ve čtvrtek představil, jak vyřeší svůj střet zájmů, k jeho vyjádření je ale skeptický komentátor časopisu Reflex Viliam Buchert. V pořadu 360° ve vysílání CNN Prima NEWS připomněl, že Babiš už několik svých slibů porušil a přirovnal ho ke sprostému podezřelému z jedné z cimrmanovských her. Komentátor Thomas Kulidakis poznamenal, že odpůrci pravděpodobného budoucího premiéra si vždy najdou něco, v čem by se mohli „vrtat“.
Český byznys se ukázal na jaderné výstavě v Paříži. Plzeňská Škoda podepsala významnou dohodu
Přes 20 tuzemských firem podnikajících v energetickém sektoru se minulý týden představilo na World Nuclear Exhibition v Paříži. Výstava je největší akcí týkající se civilního jaderného sektoru na světě. Díky Ministerstvu průmyslu a obchodu, které v Paříži organizovalo národní stánek, akce pro český byznys představovala unikátní příležitost navázat spolupráce s partnery z celého světa. Využila toho například plzeňská Škodovka, která v Paříži podepsala strategickou dohodu s francouzskou společností Calogena.
Šachy na mediálním trhu: Miliardář Tykač zřejmě koupí polovinu Mafry, dřív ji vlastnil Babiš
Polovinu mediální společnosti Mafra zřejmě koupí finančník Pavel Tykač, jehož hlavní byznys je v energetice a který vlastní i fotbalovou Slavii. Píše to server Seznam Zprávy (SZ). Podle jeho zdrojů je transakce dohodnuta a bude oznámena v brzké době. Mafru vlastní skupina Kaprain podnikatele Karla Pražáka, který před dvěma lety koupil mediální dům od bývalého a možného budoucího premiéra Andreje Babiše (ANO). Mluvčí Tykačovy rodinné investiční kanceláře Jan Chudomel nechtěl věc komentovat, uvedly SZ.
Firmy v Česku vsadily na AI – výsledky překvapí i skeptiky
AI, konektivita a kyberbezpečnost mění způsob, jakým české podniky fungují. Rychlost inovací je ohromující – ale stejně důležitá je schopnost udržet si důvěru zákazníků. Ještě před pár lety byla umělá inteligence pojmem, který patřil do sci-fi filmů. Dnes už pronikla do běžného provozu firem napříč obory. Pomáhá řídit výrobu, analyzovat data, zajišťovat zákaznickou podporu i chránit podniky před útoky. „Nejde už o otázku jestli, ale jak rychle se firmy naučí technologie využívat efektivně a odpovědně,“ říká Veronika Brázdilová, viceprezidentka pro firemní zákazníky ve Vodafonu.
Maso za 61 korun a fazole za 8. Britské supermarkety jsou i pro chudé, ty české ne
Kdo má ve Spojeném království hluboko do kapsy, pořídí si v supermarketech jídlo za hubičku. Není to úplně královská strava, ovšem stabilní cena (nikoli cena akční) kuřecích stehen 2,15 £ (61 Kč) za kilogram je velmi příznivá i pro sociálně slabé. Konzervu fazolí (420 g) v tomatové omáčce lze koupit za pevnou částku 0,28 £ (8 Kč) a k nim 200 g švédských kuliček (85% podíl vepřového masa) za 1 £ (28,64 Kč). V českých řetězcích to jsou nemyslitelné ceny, přičemž je třeba dodat, že aktuální britská průměrná měsíční mzda je téměř dvojnásobná než tuzemská.
Sergej Pavljuk: LinkedIn není o lajcích. Je o lidech, se kterými si nakonec opravdu sednete ke stolu
„Kdo na LinkedInu mlčí, dává prostor konkurenci,“ říká Sergej Pavljuk ze StoryMatters, který firmám i freelancerům ukazuje, jak z této sítě udělat skutečný B2B nástroj a zdroj obchodních příležitostí. O své zkušenosti, konkrétní rady i důvody, proč je nejlepší začít právě teď, se dělí v tomto rozhovoru - i ve své listopadové přednášce na online konferenci SummiD, kde ukáže, jak proměnit aktivitu na síti v důvěru, klienty a dlouhodobou viditelnost.
Umělá inteligence mění Česko k nepoznání! Firmy v šoku, lidé ztrácejí důvěru
České firmy vstupují do nové éry digitální transformace. Umělá inteligence, kyberbezpečnost i rozšiřování 5G sítí dnes patří mezi hlavní technologické trendy, které mění fungování podniků napříč obory. Moderní technologie zrychlují procesy, posilují zabezpečení i vztahy se zákazníky – zároveň ale přinášejí nové výzvy v oblasti důvěry a odpovědného využívání dat.