Žebříček sportovců světa podle nejvyššího počtu interakcí na sociálních sítích vede portugalský fotbalista Cristiano Ronaldo, a je tak z pohledu sociálních sítí marketingově de facto nejhodnotnějším sportovcem. Žebříček zobrazující souhrn za prvních šest měsíců tohoto roku zveřejnil na svém webu časopis Forbes.
Měřené interakce za prvních šest měsíců roku 2019 zahrnují lajky, komentáře a sdílení na Facebooku, Instagramu a Twitteru. Podle marketingového vedoucího společnosti Hookit, která interakce sportovců měřila, má ze všech tří hlavních sociálních sítí zdaleka nejvyšší takzvaný „engagement“ Instagram. Engagement (neboli zapojení) představuje aktivitu sledujících a uživatelů v souvislosti s konkrétním obsahem a profilem, čímž je dán jeho význam.
Fotbalisté naprosto dominují. Stíhá je bojovník MMA
Internetové konverzaci na sociálních sítích pak - co se sportovců týká - dominují fotbalisté, což je dáno zřejmě celosvětovou oblibou tohoto sportu. Ze čtrnácti sportovců s minimálně sto miliony interakcemi bylo devět fotbalistů.
Mezi sedm sportovců s nejvyšším počtem interakcí na sociálních sítích se naskládalo šest fotbalistů. Mezi ně se vměstnal už pouze bojovník smíšených bojových umění (MMA) Conor McGregor.
Za prvním Ronaldem, který má neuvěřitelný počet 887,2 milionu interakcí, se umístil jeho věčný argentinský fotbalový sok Lionel Messi se 367,1 milionu interakcí. Následovali fotbalisté Neymar z Brazílie a Kylian Mbappé z Francie. Na pátém místě se umístil právě bojovník Conor McGregor. Šestý je Mohamed Salah a sedmý Paulo Dybala.
Hráči amerického fotbalu umírají častěji na mozková a srdeční onemocnění než baseballisté, zjistila nová studie
Profesionálním hráčům amerického fotbalu hrozí podle studie vyšší riziko degenerativních mozkových nemocí a srdečních problémů než hráčům baseballu. Důvody jsou však podle vědců nejisté, napsala agentura AP.
Díky sociálním sítím jsou vlivnější než kdykoliv dříve
„Sportovci mají díky sociálním sítím větší vliv než kdykoliv dříve,“ říká John Kernan, analytik ze společnosti Cowen. „Schopnost tvorby obsahu je pro sportovce v tuto chvíli neuvěřitelná. Oni jsou velmi zpeněžitelní.“
Mezi tenisovými hráči zvítězila s 26,9 milionu interakcí Američanka Serena Williamsová. Druhý byl s 22,9 milionu Španěl Rafael Nadal, těsně pronásledovaný Švýcarem Rogerem Federerem s 22,5 milionu interakcí. Čtvrtý Srb Novak Djokovic měl 20,1 a pátá Japonka Naomi Osaka 16,1 milionu.
Nejúspěšnějším basketbalistou byl v tomto ohledu Lebron James se 125,5 milionu interakcí, následuje Stephen Curry (51 milionů) a Dwyane Wade (44,2 milionu). Nejúspěšnější hráč amerického fotbalu Odell Beckham junior měl 66,4 milionu interakcí a nejúspěšnějí baseballista Marcus Stroman 3,5 milionu.
Pro zajímavost Tiger Woods, který je v tomto ohledu (a nejenom v tomto) nejlepší mezi golfisty, měl „pouze“ 4,4 milionu interakcí. Mezi hokejisty měl největší počet interakcí kanadský obránce P. K. Subban, a to 3,5 milionu, druhý Rus Artěmij Panarin 1,7 milionu a třetí opět Rus - Jevgenij Malkin 1,3 milionu interakcí.
Pořadí TOP 7 podle celkového počtu interakcí
1. Cristiano Ronaldo 887,2 milionu 2. Lionel Messi 367,1 milionu 3. Neymar 289 milionů 4. Kylian Mbappé 167,6 milionu 5. Conor McGregor 159,7 milionu 6. Mohamed Salah 152,7 milionu 7. Paulo Dybala 144,8 milionu