Sazka končí s reklamou v médiích

Loterijní firma Sazka ruší reklamu v médiích. Mluvčí firmy Václav Friedmann potvrdil pro online FTV Prima, že Sazka tím předchází zvýšeným výdajům firmy za loterní daň. Ta má stoupnout z 23 na 35 procent. Jako první ruší reklamu v médiích patřících do holdingu Agrofert.

Podle Friedmanna je třeba optimalizovat výdaje kvůli chystanému růstu loterní daně ze 23 na 35 procent. „První na řadě při zvýšení daně jsou marketingové výdaje. Proto jsme přistoupili k tomuto kroku," potvrdil naší redakci informaci mluvčí. Sazka dosud patřila k největším zadavatelům reklamy v Česku.

Zvýšení daně z loterií schválila letos v květnu vláda a v listopadu Sněmovna. Návrh bude ještě projednávat Senát. "Musíme už teď optimalizovat naše náklady vzhledem k potenciálnímu zvýšení loterní daně," řekl v telefonickém rozhovoru Friedmann. Mafře podle něj klesá čtenost a prodeje novin, a proto byla její média prvními, v nichž Sazka reklamu zrušila. "Pravděpodobně se to dotkne dalších médií v nejbližších dnech," upřesnil.

Mafra je součástí koncernu Agrofert. Dřívějším vlastníkem byl premiér Andrej Babiš. Kvůli zákonu o střetu zájmů mediální dům vložil do svěřenských fondů. Mluvčí Sazky ale nepotvrdil, že by spojení Babiše s Mafrou mělo souvislost se zastavením reklamy v nakladatelství. Vyjádření Mafry jsme zatím neobrželi, přestože jsme mluvčí společnosti Terezu Sedlákovou se žádostí oslovili.

Podle Sněmovnou přijatého vládního návrhu se zvýší zdanění loterií. U ostatních druhů hazardu, třeba z automatů nebo tombol, zůstanou daně na dosavadní úrovni. Na objemu sázek v Česku mají přitom loterie minimální podíl. Loni lidé v České republice prosázeli 249,5 miliardy korun, z toho téměř tři pětiny naházeli do herních automatů.

Sazka provozuje například loterii Sportka. Kromě Sazky mají v nabídce loterijní hry třeba firmy Fortuna nebo Tipsport.

Tagy: