Hodně smutné Vánoce hrozí stovkám Filipínců, kteří pracují v Hong Kongu. Když totiž dorazili na letiště, zjistili, že domů na svátky nepoletí. Cestovní agentura, přes kterou měli cestu koupenou, totiž letenky nikdy neobjednala. Teď jim ale svitla naděje u hongkongské letecké společnosti. O případu informovala stanice BBC.
Nebývá příliš zvykem, abychom četli o dobročinnosti leteckých společností. V honbě za ziskem se naopak některé ke svým zákazníkům chovají velice tvrdě- od přísného přeměřování zavazadel až po vyloučení z přepravy kvůli více prodaným letenkám, než je v letadle míst. Čas od času se ale najdou i výjimky a jednou z nich je Cathay Pacific.
Vlajková letecká společnost Hongkongu, která celkem čtyřikrát získala prestižní ocenění nejlepší aerolinky roku, totiž chce nešťastným Filipíncům pomoci. Drtivá většina z nich jinak nemá šanci dostat se na Vánoce ke své rodině. I kdyby měli peníze na novou letenku, většina spojů je v tomto období beznadějně vyprodaná.
Aerolinka musela slíbit, že do muslimské země nebude létat s bikini-posádkou
Aerolinka musela slíbit, že do muslimské země nebude létat s bikini-posádkou
S touto skutečností se sice potýká Cathay Pacific také, podle listu South China Morning Post ale chce vedení společnosti vypravit pro lety do filipínské metropole Manily větší letadla a volná místa nabídnout Filipíncům za velice výhodnou cenu.
„Víme, jak moc důležité jsou Vánoce pro naše filipínské přátelé a jsme připraveni jim pomoci,“ uvedla společnost na facebooku a pomoc uvíznutým Filipíncům uveřejnila také na twitteru.
For Filipino friends affected by the issues related to a HK travel agent not affiliated with us, we stand ready to help as much as we can. Please DM us.
— Cathay Pacific (@cathaypacific) December 19, 2017
Zatím není jasné, proč hongkongská cestovní agentura, která od Filipínců za cestu domů vybrala peníze, letenky nezařídila. Prostřednictvím svého facebookového profilu se za vzniklé potíže omluvila. Jestli dostanou zklamaní klienti své peníze zpět, zatím není jisté.