
Jsme v šoku, uvedl řetězec Action k tragédii v Hradci. Lidé se ptají, jak zajistí bezpečnost
Už za 12 let si řidiči v Evropě pravděpodobně nebudou moci koupit auto se spalovacím motorem. Jedinou možností bude pořízení automobilu s pohonem alternativním, zejména na elektřinu. S tím ale v Česku aktuálně počítá jen necelá pětina řidičů, ostatní se chtějí i nadále spoléhat na konvenční vozy, alespoň dokud to půjde.
S nástupem ropné krize zažívá velký návrat poslední dobou již zavrhovaný pohon na LPG. Těží z něj ale logicky pouze značky, které mají vozidla s tímto typem pohonu v nabídce, což jsou v Česku aktuálně pouze Dacia a Renault.
Přední výrobci dnes pracují na další alternativě, která by mohla zachránit klasická auta poháněná spalovacími motory. O syntetických palivech stále častěji mluví automobilky i přední technologické společnosti, protože mají potenciál vyřešit hned několik zásadních problémů najednou.
Ekologická recyklace vyřazených automobilů je dnes skvěle zvládnutý proces, který recyklační společnosti už nijak nepřekvapí. Zástupce jedné z nich však prozradil, že starou Škodu 120 zvládli dříve rozebrat za pouhou hodinu. Problémem ale prý začínají být moderní auta, zejména pak elektromobily, s jejichž likvidacemi si nikdo neví rady. Je tedy elektromobilita opravdu tou správnou cestou?
Doprava patří mezi nejrychleji se rozvíjející a zároveň nejdůležitější sektory národního hospodářství. Přeprava osob, ale i zboží je však v současnosti závislá na spalovaní ropy, při němž dochází k uvolňování emisí a prachových částic do ovzduší. To má samozřejmě negativní dopad na životní prostředí a zdraví obyvatelstva. Skleníkové plyny z dopravy se rovněž podílejí na změně klimatu. I proto se stále více hovoří o záměně spalovacích motorů za elektrický pohon. Otázkou ale zůstává, zda jsou elektromobily opravdu ekologičtější než dieselové či benzinové agregáty.
Hlava katolické církve usiluje o ochranu Země a všeho, co nás obklopuje. V souladu s touto vizí vznikl i jeho nový papamobil. Upravená Toyota Mirai totiž spaluje vodík, čímž produkuje nulové emise. Tradiční vozidlo pro papeže obdržel Svatý stolec jako dar od japonských biskupů.
V okolí Vídně jsme během jednoho dne vyzkoušeli pět různých verzí na alternativní pohony. Skvěle jezdí plynový i mild-hybrid, plug-in-hybrid RS iV je tak trochu navíc.