Výroba automobilu Škoda Kodiaq zůstane v České republice, vyrábět se bude nadále v Kvasinách na Rychnovsku. Dříve se spekulovalo o jeho možném přesunu do Německa. Nadále se bude vyrábět i model Fabia ve verzi combi.
Agenturu ČTK o tom informoval důvěryhodný zdroj. Zároveň potvrdil, že se výroba nové generace modelu Superb přesune do Bratislavy, kde se bude vyrábět spolu s Volkswagenem Passat. Vývoj obou aut bude v Mladé Boleslavi.
Superb do Bratislavy a neskončit jako Nokia, popisuje budoucnost šéf Volkswagenu Diess
Generální ředitel druhé největší automobilky světa Herbert Diess dal v uplynulém týdnu hned dvakrát nahlédnout do budoucnosti koncernu Volkswagen. České publikum zajímá hlavně informace, že německý producent motorových vozidel plánuje přesunout výrobu limuzíny Superb do Bratislavy. I dovnitř koncernu pak Diess vzkázal, že Volkswagen se nachází na kritické křižovatce. S pandemií koronaviru si prý zatím poradil celkem dobře, šéfa ale zneklidňuje konkurence, která se v oboru zjevila teprve nedávno. „Potřebujeme zcela přehodnotit vnímání vozidel jako takových,“ uvedl Diess v rozhovoru pro agenturu Bloomberg.
Přesunem výroby Superbu si automobilka v Česku uvolní kapacity, bude tak možné vyrábět více ostatních modelů. Firma to může využít například k rozšíření výrobní kapacity SUV modelů Kodiaq a Karoq, zkrátí se tak čekací doba pro zákazníky. Přesun Superbu zachránil i výrobu modelu Fabia ve verzi combi, spekulovalo se o tom, že se nadále bude vyrábět pouze hatchback, jako upozornily například škodovácké odbory.
„Vývoj Superbu a Passatu bude v Boleslavi, práce s přidanou hodnotou tak zůstává v České republice,“ řekl zdroj. Firma se podle něj dlouhodobě potýká s poptávkou převyšující možnost výroby v České republice. Díky přesunu Superbu se tak uvolní kapacita pro výrobu SUV Kodiaq, který je pro firmu vysoce profitabilní.
Modely rodiny Passat, do které spadá i Superb, se měly podle staršího rozhodnutí koncernu Volkswagen vyrábět v Kvasinách. Podle zdroje je ale pro automobilku výhodnější vyrábět pouze vlastní modely, díky přesunu tak nebude muset Škoda vyrábět Passaty, které prodává Volkswagen, ale ziskovější bude výroba právě SUV Kodiaq. „Potvrzuji, že Kodiaq zůstane v ČR. A zároveň bude Fabia combi, získáme model, který už neměl být,“ uvedl důvěryhodný zdroj.
Elektrická Škoda Enyaq iV poprvé bez maskování: Za málo peněz hodně muziky
Mladoboleslavská Škoda oficiálně odhalila svůj první čistě elektrický model Enyaq iV. Díky zbrusu nové platformě navržené výhradně pro elektromobily zvládne vůz absolvovat až 510 kilometrů na jedno nabití. Novou vlajkovou loď zdobí unikátní karoserie i revoluční designové prvky. Na český trh vstoupí Škoda Enyaq s cenou začínající na 1 059 900 Kč.
Nový Superb by se měl začít vyrábět v roce 2022. Přesun jeho výroby do Bratislavy kritizují odbory. „Koncern Volkswagen Česku ukradl nejziskovější vlajkovou loď,“ uvedl odborový předák Jaroslav Povšík. Představenstvo Škody Auto za zachování výroby Superbu podle něj málo bojovalo, podle jeho názoru i z obav o funkci. Firmy se nezastala ani vláda, uvedl Povšík.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.
Automobilce Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku klesl provozní zisk o 60 procent na 469 milionů eur (12,9 miliardy korun). Negativní dopad na hospodaření měl zejména nižší objem prodeje způsobený epidemií nemoci COVID-19, vývoj směnných kurzů a také mimořádné výdaje spojené s emisemi.