Elektrická Škoda Enyaq iV poprvé bez maskování: Za málo peněz hodně muziky

Mladoboleslavská Škoda oficiálně odhalila svůj první čistě elektrický model Enyaq iV. Díky zbrusu nové platformě navržené výhradně pro elektromobily zvládne vůz absolvovat až 510 kilometrů na jedno nabití. Novou vlajkovou loď zdobí unikátní karoserie i revoluční designové prvky. Na český trh vstoupí Škoda Enyaq s cenou začínající na 1 059 900 Kč.

„Představením vozu Enyaq iV vstupuje společnost Škoda Auto do nové éry. Je to první čistě elektrický vůz Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily. Díky dlouhému dojezdu, krátkým nabíjecím časům, snadnému ovládání a dostupným cenám nabízí vůz Simply Clever elektromobilitu,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer.

Unikátní design karoserie i interiéru

Zcela nová Škoda Enyaq působí na první pohled mohutným a dynamickým dojmem díky ostře řezaným tvarům a vyváženým proporcím, které jí dodávají mimořádnou prostornost. Typickými prvky značky Škoda jsou výrazná maska chladiče a mnoho krystalických segmentů. Pozornost upoutá zejména nová osvětlená maska “Crystal Face“. Robustní charakter vozu SUV podtrhují kola o velikosti 19–21 palců.

Doslova revoluce se odehrála také na palubě tuzemského elektromobilu. Klasické výbavové stupně známé u české automobilky totiž nahradily nejrůznější designy interiéru, které jsou inspirované moderním bydlením. Jednotlivé vzhledy se od sebe liší potahy sedadel, dekoračními lištami, přístrojovou deskou a také použitými materiály. K dispozici jsou navíc tematické pakety a několik samostatných položek výbavy na přání, které jsou dostupné pro všechny varianty vozu.

Nechybí ani sportovní verze RS

Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje, uvedl: „Modulární platforma pro elektromobily je skvělým technickým základem čistě elektrických vozů značky Škoda. Nabízí různé možnosti kombinací kapacity baterie a výkonu elektromotoru. Platforma MEB tak dokáže splnit individuální požadavky našich zákazníků a přizpůsobit se jejich zvyklostem v používání vozu. Také nám umožňuje v budoucnu vyvíjet další technicky inovativní vozy Škoda iV.“

Škoda Enyaq iV se na českém trhu bude prodávat hned ve čtyřech verzích. Chvost nabídky bude tvořit varianta označená číslicí 60, dále budou k dispozici provedení 80, 80x a vrcholné, sportovně laděné RS. K mání však bude také limitovaná edice 1 895 exemplářů Founders Edition. Má připomínat úspěšnou historii podniku a jeho založení Václavem Laurinem a Václavem Klementem před 125 lety. Základní model bude v Česku začínat na částce 1 059 900 Kč, přičemž předprodej odstartuje 3. září.

Zrychluje jako sportovní vůz

Číslice, pomocí kterých se jednotlivé varianty odlišují, pod sebou ukrývají různá výkonnostní provedení elektromotoru a kapacity baterií. Základní verze Enyaq 60 iV disponuje výhradně pohonem zadních kol. Lithium-iontový akumulátor má kapacitu 62 kWh. Elektromotor je potom umístěný na zadní nápravě a má výkon 132 kW. Maximální točivý moment činí 310 Nm, dojezd na jedno nabití uvádí výrobce až 390 km.

Nejdelší dojezd až 510 km dle cyklu WLTP nabízí verze Enyaq 80 iV s výkonem 150 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm. Jeho baterie má kapacitu 82 kWh. Stejný akumulátor využívá také provedení Enyaq 80x iV o výkonu 195 kW a verze Enyaq RS iV o výkonu 225 kW. Obě varianty mají dva elektromotory, nabízí pohon všech kol a na jedno nabití zvládnou ujet až 460 km. K vyšší účinnosti a dlouhému dojezdu auta přispívá skvělá aerodynamika (cx od 0,27) a také pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Vůz je možné dobít skrze rychlonabíjecí stanici do 80 % už za 38 minut. Nabíjení je však možné také z pohodlí domova pomocí wallboxu (zakoupená nabíjecí stanice umístěná u vás doma). V závislosti na kapacitě baterie trvá dobíjení 6 až 8 hodin.

V klidu a bezpečí

Škoda Enyaq iV nabízí zákazníkům kompletní škálu nových, inovativních asistenčních systémů. Elektromobil dokáže automaticky varovat před možnou kolizí s jinými vozidly, cyklisty, chodci a pevnými překážkami. V případě potřeby dokáže srážce zabránit nebo minimalizovat její následky. V případě nehody chrání cestující až devět airbagů. Pokud senzory zaregistrují panické brzdění, předepne Proaktivní ochrana cestujících (Crew Protect Assist) automaticky bezpečnostní pásy. Pokud se vůz dostane do smyku nebo mu hrozí náraz či převrácení, systém přivře okna a panoramatickou posuvnou střechu.

Nová vlajková loď značky Škoda bude vyráběna v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Bude se tak jednat o jediný vůz v Evropě na bázi platformy MEB koncernu Volkswagen, který nebude vyráběn v Německu.

Tagy: