Balady ožily na fasádě Národního divadla. Kytici připomněla velkolepá světelná show

Ve středu večer se budova Národního divadla proměnila v umělecké plátno a nabídla návštěvníkům jedinečný vizuální zážitek. U příležitosti 120. výročí uvedení inscenace Kytice čekal na diváky velkolepý videomapping. Světelná show vzdala hold ikonickému divadelnímu představení, které je pevnou součástí českého kulturního dědictví.

Na Střelecký ostrov dorazily tisíce milovníků divadla, umění a plzeňského ležáku, aby oslavily 120. výročí legendární inscenace Kytice. Unikátní videomapping oživil baladické motivy Erbenova díla a prostřednictvím moderní technologie přenesl jeho poetiku do současnosti. Diváci si k zážitku mohli vychutnat ležák Pilsner Urquell, který Národní divadlo s přestávkami podporuje již od 19. století.

ČTĚTE TAKÉ: Zaostřeno na Boženu Němcovou. Odkaz spisovatelky ožívá. Zlínské divadlo přináší hned tři hry

Erbenova Kytice měla svou premiéru na prknech Národního divadla v únoru 2019 a od té doby se těší velkému zájmu diváků. Stejně jako příběhy Kytice, které od svého prvního knižního vydání v roce 1853 dodnes rezonují mezi čtenáři, i značka Pilsner Urquell navazuje na to, co je prověřené časem, a oslavuje to nejlepší, co stojí za to uchovat. „Jevištní adaptace nejčtenější české klasiky patří mezi nejvyhledávanější tituly na našem repertoáru, což svědčí o jejím trvalém úspěchu a významu,“ říká tiskový mluvčí Národního divadla Tomáš Staněk.

Světelná show jako pocta tradicím v moderním pojetí

Videomapping, připravený tech-artovou agenturou XLab, je součástí nové kampaně Pilsner Urquell, která vychází z komunikační platformy „Umění neměnit“. Jako dlouhodobý partner inscenací Národního divadla podporuje projekty, které si získaly srdce diváků napříč generacemi.

„Přetrvávající touha diváků vracet se ke klasickým předlohám, i když se jejich vnější podoba v čase proměňuje, je důkazem, že některé prožitky stojí za to uchovat neměnné. Díky dlouholetému partnerství Pilsner Urquell a Národního divadla máme příležitost oslavovat nejen premiéry, ale i každou další reprízu.  Neměnili bychom nic – stejně jako se po sté dvacáté zaplní hlediště na Kytici, stejně tak bychom neměnili spokojenost našich spotřebitelů s chutí našeho ležáku. Protože to nejlepší si chceme udržet,“ vysvětluje Soňa Repčíková, brand manažerka značky Pilsner Urquell.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Premiéra koláží Rudolfa Prekopa v Galerii Smečky. Kosmos i asambláže z chlupů

Tagy:
umění show divadlo kultura fasáda Božena Němcová Střelecký ostrov národní divadlo Kytice Pilsner Urquell video mapping umění a zábava umění, kultura, zábava a média