Místo pošty budeme raději spolupracovat se soukromým dopravcem. I tak řeší některé e-shopy rušení poboček státního podniku, zatím ale jen ty menší. Podle odborníků je přitom odcházení od pošty dlouhodobým trendem. Podnik se ale odlivu internetových obchodů nebojí.
Nebudou pobočky, nebudou objednávky. Taková je logika, která vede část e-shopů ke zrušení spolupráce s Českou poštou. „Nejenom nyní, v době, kdy Česká pošta uzavírá pobočky, ale již delší dobu sledujeme jakýsi odstup zákazníků od České pošty. Moderní dopravní společnosti nabízejí služby, které zřejmě zákazníci více využívají,“ uvedl pro CNN Prima NEWS Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci.
Vedení pošty si s tím ale vrásky nedělá. „I v průběhu předchozích let klienti přicházeli, odcházeli a uzavírali či vypovídali smlouvy s Českou poštou. To je standardní situace,“ řekl pověřený ředitel podniku Miroslav Štěpán. Pokud by však Česká pošta o balíky od e-shopů přišla, znamenalo by to pro ni další finanční ránu.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Vláda naprosto selhala v komunikaci kolem pošty. Rakušan nemá nic připravené, říká Balšínek
„Česká pošta je klíčovým hráčem na balíkovém segmentu. Tuším, že náš aktuální tržní podíl je asi 28 procent, takže jsme jednička nebo dvojka. Veškerá opatření činíme i s analýzou právě na udržení tohoto tržního podílu a na dosahování příjmu z prodeje balíkových zásilek,“ pokračoval Štěpán.
Třeba velké e-shopy ale zatím od pošty odcházet neplánují. A to z toho důvodu, že pro ně má stále jednu velkou výhodu. „Pošta je stále v, řekněme, vzdálenějších lokalitách od klasických dopravců, kde jsou zákazníci, ti lokální, zvyklí si na pobočku dojít. Záleží ale e-shop od e-shopu a hlavně také od typu klientely a lokality,“ dodal Vetyška. Právě poboček v malých obcích se zpravidla současné šetření tolik nedotkne.