
Počet dětských násilníků v Česku stoupl o čtvrtinu. Psychologové popsali varovné signály
Oprava auta po, byť větší, dopravní nehodě je rutinní záležitostí, jejíž řešení se zpravidla vejde do desítek, maximálně stovek tisíc korun. Ne tak u Bugatti. Na internetu se objevily inzeráty nabízející příďové komponenty nejrychlejšího modelu značky za ukrutných 8,9 milionu korun. No, nekupte to.
Český podnikatel Radim Passer nebude obžalovaný za rychlou jízdu na německé dálnici z loňského roku. Rozhodlo o tom státní zastupitelství v Naumburgu, napsala v pondělí agentura DPA. Passer na dálnici A2 mezi Berlínem a Hannoverem zkoušel svůj nový vůz Bugatti a dosáhl rychlosti 417 kilometrů za hodinu. Muž, který podle časopisu Forbes patří mezi čtyřicet nejbohatších Čechů, svou jízdu natočil a zveřejnil na internetu.
Pro podnikatele a milovníka rychlé jízdy Radima Passera bude mít jeho rekordní jízda po německé dálnici nakonec možná přece jenom vážné následky. V Německu mu prý hrozí až dva roky vězení, právní rámec celé kauzy je ale zatím nejasný.
Minulý týden vzbudil obrovské haló známý český podnikatel Radim Passer, který se rozhodl demonstrovat schopnosti své nejnovější hračky na čtyřech kolech. V časných ranních hodinách vyvezl své Bugatti Chiron na přehledný úsek německé dálnice dálnice A2 mezi Berlínem a Hannoverem a tlačil pedál plynu k podlaze tak dlouho, dokud ukazatel rychlosti nedostoupil hodnoty 417 km/h.
Minulý týden začalo internetem kolovat video podnikatele Radima Passera, který se po německé dálnici řítil se svým Bugatti Chiron rychlostí 417 km/h. To je jen o 3 km/h méně, než je deklarovaná maximální rychlost vozidla.
Vůz formule 1 ze stáje Red Bull, který se ještě nedávno proháněl ulicemi Prahy, teď zamířil do Velké Británie, kde se ve sprinterském závodě postavil proti jednomu z nejrychlejších sériově vyráběných automobilů světa – Bugatti Chiron. Na jedné straně pouze 650 kilogramů váhy a výkon okolo 750 koní. Na té druhé pak téměř dvě tuny hmotnosti, ale téměř 1 500 koní pod kapotou. Kdo nakonec vzejde jako vítěz?
Už po druhé světové válce se začaly sportovní automobiloví výrobci předhánět v tom, kdo zkonstruuje vůbec nejrychlejší sériově produkovaný vůz na světě. Tento nikdy nekončící hon odstartoval Jaguar XK120, který svého času překonal dnes už směšných 200 kilometrů v hodině. O 106 km/h rychleji uhánělo legendární Ferrari 288 GTO z 80. let. Další zlom přišel až o 23 let později, kdy Bugatti Veyron atakovalo astronomických 407 km/h. Jde to ale ještě rychleji.
Automobiloví vývojáři z americké společnosti Industrial Injection se pokusili upravit dieselový motor tak, aby dosáhl výkonu přes tři tisíce koní. Jenže při jednom z pokusů motor o objemu 6,7 litru přetížili natolik, že explodoval. Řidič, který v tu chvíli seděl v kabině, vyvázl s popálenou rukou.
Vytvořili jsme přehled deseti nejrychlejších sériově vyráběných automobilů planety. Mezi šestnáctiválcovými monstry najdete vozy značek Bugatti, Hennessey či McLaren. Prvenství mezi elektromobily drží chorvatský Rimac Concept Two, nejočekávanější je Tesla Roadster.