Náhradní předek na Bugatti stojí stejně jako osm Octavií RS. Lepší je nebourat

Oprava auta po, byť větší, dopravní nehodě je rutinní záležitostí, jejíž řešení se zpravidla vejde do desítek, maximálně stovek tisíc korun. Ne tak u Bugatti. Na internetu se objevily inzeráty nabízející příďové komponenty nejrychlejšího modelu značky za ukrutných 8,9 milionu korun. No, nekupte to.

Dá se předpokládat, že auto s pořizovací cenou přes osmdesát milionů korun, které vzniklo v pouhých třiceti kusech, vám asi neopraví za pár drobných. Ale co je moc, to je moc. Fakt, že i cena  běžného náhradního dílu na Bugatti Chiron Super Sports 300+ převyšuje náklady na koupi různých zavedených supersportovních vozů, je už prostě trochu víc než jen dekadentní. Americký dealer dílů proslulé francouzské značky aktuálně nabízí kompletní sadu předních karosářských dílů za v přepočtu skoro devět milionů korun.

Jeli jsme autem z plakátu. Mytické Lamborghini Countach oslavuje padesátiny

Generace dnešních čtyřicátníků a padesátníků se v dětství a dospívání ještě netrápila s věcmi, jako jsou internet nebo sociální sítě. Místo toho se dívala víc kolem sebe a sny si utvářela na základě reálných zážitků a studia nedostatkových časopisů. Kluci inklinovali k motorům, a když zrovna nejčestnější místo nad jejich postelí nezdobil plakát s Nikim Laudou, dost pravděpodobně se tam vyjímalo kosmické fáro jménem Countach.

Ruku na srdce, lidi, kteří si mohou dovolit auto za desítky milionů, by asi nějaký ten jednotkový milion za opravu karoserie mrzet nemusel, cena dílů na Bugatti se ale zdá být nemravná i na poměry těchto společenských sfér.

K TÉMATU: Jízda miliardáře Passera rychlostí 417 km/h rozzlobila úřady. Vyvázne však bez trestu

Přemrštěné ceny za servis na auta této prestižní značky jsou totiž pověstné. Například nová sada kol na starší model Veyron vyjde v přepočtu zhruba na 3,4 milionu korun, za relativně jednoduché spotřební díly, jako je nový tlumič výfuku, musí majitel zaplatit 260 tisíc korun. Samotné opravy jsou také pořádně drahé: instalace nové benzinové nádrže nebo například nového turbodmychadla stojí v autorizovaném servisu přes 900 tisíc korun.

Ve světle popsaných skutečností, ale i faktu, že nejprestižnější Bugatti vzniklo jen ve třiceti exemplářích, nepřekvapí, že sadu dílů vyrobenou v Rakousku v září 2020 a certifikovanou výrobcem jako originální díl, zatím nikdo nekoupil. Buď ještě se Chironem nikdo nepraštil tak, aby to stálo za to, nebo je balíček náhradních dílů prostě opravdu moc drahý i pro ty, kteří na něj mají. Americký dealer jej totiž nabízí už od května loňského roku.

Tagy: