![](https://cdn.administrace.tv/2025/02/05/medium_169/9019d25f5e8224f6522342396c2e3cc8.jpg)
Vychází česká hra Kingdom Come: Deliverance II
Na začátku února vyšla jedna z nejočekávanějších her letošního roku, Kingdom Come: Deliverance II. Pražské studio Warhorse uspořádalo slavnostní večírek ve stejný den, kdy se zveřejňovala první hodnocení a recenze videohry. I díky vřelému přijetí médií po celém světě na něm panovala velmi dobrá nálada. „Je tu šílená radost, každý je šťastný,“ dal najevo své pocity herec Luke Dale. Představitel jedné z hlavních postav v rozhovoru pro CNN Prima NEWS popsal, jak zásadní dopad měla česká videohra na jeho život.
Britský herec Luke Dale byl na večírku Warhorse Studios velmi výraznou postavou. Den před vydáním očekávané české videohry Kingdom Come: Deliverance II se poctivě věnoval médiím a odpovídal na spoustu otázek. Nezapomínal ani na ostatní účastníky, ať už samotné vývojáře nebo hostesky.
ČTĚTE TAKÉ: Lepší hru Česko ještě nemělo. Kingdom Come: Deliverance II je téměř dokonalá
V mnohém působil jako postava Jana Ptáčka z Pirkštejna, kterou ztvárnil ve středověkém RPG. Vtipkoval a užíval si s ostatními skvělou atmosféru výjimečného večera. Herní postava však občas dokáže pít krev nejednomu hráči. Místy až frackovitý šlechtic několikrát zavedl hlavní postavu Jindřicha do velkých problémů.
Luke Dale se postupně vypracoval v jednu z nejvýraznějších tváří Kingdom Come: Deliverance II. Příspěvky na sociálních sítích nebo bláznivou sázkou o tetování přispěl k výrazné propagaci české hry. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS přiznává, že do díla z pražského studia Warhorse naskočil jako čerstvý absolvent herecké školy a zásadně mu změnilo život.
Kingdom Come: Deliverance II právě vyšlo a na úvod se dočkalo velmi vřelého přijetí. Co momentálně cítíte?
Nebudu lhát, jsem plný emocí. Přijel jsem na večerní party k vydání hry. Je tu každý, kdo na ní pracoval. Také dnes večer vyšly recenze. Takže to bylo trošku riskantní pro herní studio. Co bychom dělali na tak velkém večírku, kdyby všechna hodnocení byla příšerná? Měli jsme trochu štěstí, že recenze jsou skvělé. Předčila všechna očekávání. Je tu šílená radost, každý je šťastný a já jsem také šťastný. Jakoby se opravdu potvrdily a upevnily všechny ty obavy, které máte, když na hře pracujete šest let, a pak si řeknete: Páni, pracovali jsme tak tvrdě a stálo to za to. Zdá se, že recenzenti a všichni, kdo už Kingdom Come: Deliverance II hráli, tak pochopili, o čem ta hra je a věděli, jak tvrdě jsme pracovali. Zkrátka a dobře jsem nadšený.
Uplynula dlouhá doba, ve vašem případě skoro devět let, kdy jste začal spolupracovat na Kingdom Come: Deliverance. Jak to ovlivnilo váš život?
Hra je se mnou devět let, tedy začal jsem na ni pracovat před devíti lety. Samozřejmě měla zásadní dopad na můj život. Myslím, že si lidé v souvislosti s videohrami neuvědomují, jak dlouho se táhnou v porovnání s jinými projekty. Na filmu pracujete tři měsíce a je hotovo. U televizního seriálu je po šesti měsících hotovo. Hry zaberou čtyři, pět, šest let. Mohl jsem na tom pracovat tak dlouhou dobu a téměř se z toho stala moje záchranná síť. Kdykoliv šlo v mém životě něco špatným směrem, tak pořád jsem měl tuto práci a byl jsem za ni ohodnocený. Nesmírně mi Kingdom Come: Deliverance změnilo život.
Vzpomente si na první moment nebo zprávu, kterou jste dostal, když jste se dozvěděl, že se Luke Dale stane Janem Ptáčkem z Pirkštejna?
Původně jsem se účastnil konkurzu, do kterého jsem poslal video, v němž čtu několik řádků. Pak se ozvali a řekli: jo, vypadáš dobře, jdeme do toho s tebou. Poté jsem letěl do Prahy, sedl si s kreativním ředitelem Warhorse Danielem Vávrou a vedením studia. Čerstvě jsem měl po herecké škole. Bylo mi 21 let, byl jsem ještě dítě. Nikdy jsem takto nikam necestoval a najednou jsem seděl naproti nim. Podali mi ruku a řekli: vítejte. Ani zdaleka jsem netušil, jak velké Kingdom Come: Deliverance bude. Myslel jsem, že to je práce na chvíli. O devět let později je to mnohem víc, než jsem si dokázal představit. Splnil se mi sen.
Mohl byste z hlediska hraní Jana Ptáčka popsat rozdíly mezi prvním a druhým dílem Kingdom Come: Deliverance?
Rozdíl mezi oběma hrami je, že první díl byl omezený rozpočtem. Vývojáři měli velké ambice, ale mohli toho udělat jen tolik, kolik si mohli dovolit. S druhým si v podstatě dělali, co chtěli. Uvidíte, že se jim v podstatě podařilo naplnit ambice, které původně měli. Nyní se hráči potýkají s obrovskými problémy. Jestli se vám líbila první hra, kde jste se prali s drobnými bandity v malých vesnicích, tak teď jste ve velkých městech a jsou tu královské problémy. Žádné patálie maloměšťáků. Příběh je velmi velký a působivý. Jindřich vyrostl, postavy jsou rozmanitější. Je to velká věc. Pokud tedy chcete zažít vzrušení, zahrajte si Kingdom Come: Deliverance II.
Ano, jste zkušenější, možná silnější postavy než dříve. Co můžete říct o Janu Ptáčkovi? Nepřipadá vám trapný, otravný nebo dětinský?
Na Jana Ptáčka, kterého hraji, mám hodně ohlasů. Slyšel jsem, že ho lidé nemají rádi, ale někdy jim připadá vtipný. Myslím, že je to s ním smíšené a že má velkou hloubku. Nezkoumejte ho jen po povrchu, je v něm něco víc. To se odhalí ve druhé hře. Pokud jste hráli první díl a nelíbil se vám Jan Ptáček, určitě se o něm dozvíte další informace, které vás zaujmou mnohem více. Je to velmi zajímavý člověk.
Jana Ptáčka jsem proklínal vždy, když jsem hrál Kingdom Come: Deliverance, ale ano, máte pravdu. Je zajímavý a má v sobě něco speciálního.
Myslím, že do příběhu vnáší trochu lehkosti a trochu komedie, což podle mě příběh potřebuje. Jako každý velký příběh samozřejmě vezme za srdce. Bude temný a těžký. Proto potřebujete postavy, které se vynoří a vnesou světlo. Díky nim si uvědomíte, o čem život vlastně je. Musíte si utáhnout opasky, vyrovnávat se s různými věcmi. Bude to váš kamarád a připomene vám, o čem je život. Ten má být zábavný.
VIDEO: Starosta Kutné Hory o videohře Kingdom Come: Deliverance II