I automobilový trh se přizpůsobil opatřením (zdroj: CNN Prima NEWS)
Čím dál tím víc Čechů si v současnosti kupuje ojetá auta na e-shopech. Velké autobazary dokonce hlásí, že díky e-shopům se jejich prodeje vracejí na úroveň před pandemií. Lidé ale pořád ojetiny před nákupem chtějí vidět osobně.
Do showroomu mezi auta se teď zákazníci kvůli pandemii nedostanou. O prohlídku vozu ale nemusí být ochuzeni, ta totiž funguje i elektronicky. Může mít několik forem – od jednoduchých fotografií až po 3D vizualizaci interiéru vozu. Čím dál většímu počtu Čechů to k rozhodnutí o nákupu stačí.
„Za posledních dvanáct měsíců jsme prodali už šestnáct tisíc vozidel. Lidé se opravdu učí nebát se a koupit si vůz doslova a do písmene on-line,“ sdělil televizi CNN Prima NEWS ředitel pro inovace AURES Holdings Stanislav Galík.
Stále věří osobním zkušenostem
Samotný nákup je jednoduchý, vůz stačí vložit do košíku a objednat ho. Zákazník si ho pak může buď vyzvednout na pobočce, nebo si ho nechá přivézt až k sobě domů. „Má možnost si auto samozřejmě vyzkoušet, podívat se na něj, seznámit se s ním. Teprve potom se finálně potvrzuje koupě,“ vysvětlil obchodní ředitel Auto ESA Jáchym Knedlhans.
Podle krátkého průzkumu televize CNN Prima NEWS Češi pořád více než prohlídkám na internetu věří osobnímu zkušenostem. Na anketu se podívejte ve videu výše.
Právě díky prodejům na internetu přitom autobazary hlásí na počet prodaných aut výsledky srovnatelné s předchozími roky. Provoz e-shopu je ale podle nich mnohem dražší.
Čím dál tím víc Čechů si v současnosti kupuje ojetá auta na e-shopech. (Ilustrační foto) Zdroj: Profimedia.cz
Čím dál tím víc Čechů si v současnosti kupuje ojetá auta na e-shopech. (Ilustrační foto) Zdroj: Profimedia.cz