Nulová sebereflexe, cupuje opozice Fialův projev. Balzám na duši, nesouhlasí koalice
ojetá auta
Výpis příspěvků ke štítku „ojetá auta“
Nákupem ojetiny v zimě lze významně ušetřit. Lepší cena ale není jedinou výhodou
Zima je ideální dobou pro koupi ojetého auta, a to nejen kvůli zpravidla nižší ceně. Chladné počasí a zhoršené podmínky na silnicích při zkušební jízdě mnohem lépe prověří jeho skutečnou kondici. Závady, které by se za teplého počasí neobjevily, dostanou v mrazu či vlhku vyniknout v plné nahotě. Kupujícímu tedy kromě zjištění pravého stavu vznikne i prostor pro jednání o případné slevě.
Silná koruna zlevnila ojetiny. Auta ze zahraničí lze pořídit o desítky tisíc levněji
Euro je vůči koruně nejlevnější za posledních 14 let, což zvýhodňuje podmínky pro dovoz automobilů z eurozóny. Vývoj kurzu tak výrazně zvýhodňuje nákup vozů ze zahraničí.
Stáří automobilů v Česku kvůli krizi roste. Průměrný věk osobáků činí skoro 16 let
Podobně jako populace stárne v Česku také vozový park. Za posledních deset let se u nás průměrné stáří osobního vozu zvýšilo o čtyři roky, průměr všech v České republice provozovaných automobilů je dnes 18,84 roku. Ve své zprávě to uvádí Svaz dovozců automobilů (SDA).
Drahá nafta? Na trhu s ojetinami je stále dost modelů se spotřebou do 3,5 litru
Vysoké ceny nafty i AdBlue nahrávají dieselovým vozům s minimální spotřebou, kterými jsou po hříchu hlavně ty ojeté. Úsporný vůz nejenže méně poškozuje životní prostředí, ale pro většinu řidičů znamená především více korun v peněžence. Píše to ve své analýze AURES Holdings, provozovatel sítě autobazarů.
Drsná realita po koupi ojetého auta. Podvodů prodejců přibývá, často nepomůže ani prověření
Přetočené kilometry, zatajované nehody a další podvody u ojetých aut jsou v Česku znovu na vzestupu. Nedostatek vozidel i vysoké ceny motivují nepoctivé prodejce k nekalostem víc než kdy jindy. Často podvodníky nezastaví ani zaběhlí prověřovatelé vozů. Jejich potvrzení o technickém stavu auta totiž umí leckdo zfalšovat.
Zastavení dodávek plynu? V katastrofickém scénáři může přerušit výrobu aut, varuje expert
Jen výjimečně můžeme říct, že něco nabývá hodnoty rychleji než inflace, která v současnosti trhá rekordy. Platí to ale o ojetých autech, jejichž majitelé si mohou mnout ruce. Ceny ojetin meziročně vzrostly o více než čtvrtinu. To ale zájem o ně nebrzdí. Šéfredaktor časopisu Automakers Erich Handl v Novém dni na CNN Prima NEWS nevyloučil, že autobazary možná budou brzy stejně prázdné jako autosalony. Kvůli důsledkům války na Ukrajině se totiž výroba nových vozidel může i zcela zastavit.
Ojetá auta letos zdraží až o 30 %. Jejich ceny tlačí obří růst poptávky na Ukrajině
Majitelé ojetých aut, kteří uvažují o jejich prodeji, mají důvod k jásotu. Kupující naopak zapláčou. Použitá vozidla mají totiž letos opět výrazně zdražit. A možná ještě mnohem výrazněji než v loňském roce, kdy ceny ojetin stouply průměrně o 15 procent.
Světlehnědá Škoda 105 je k mání v bazaru na Floridě. Cenou se rovná spolehlivé ojetině
V nabídce floridského prodejce se objevila zadomotorová škodovka z roku 1986, se kterou se dnešní Američan dost možná ani nerozjede. Vozy Škoda představovaly svého času na americkém trhu stejný lowcost jako jugoslávské Yugo. Přesto nebo právě proto se jich v Kanadě a USA prodaly tisíce.
Podvody v automobilové inzerci: Prodávající často uvádí výbavu, kterou auta nemají
Stočené kilometry nebo zamlčené nehody jsou klasickou hrozbou při koupi ojetého auta. Nejeden z nás si v takové situaci přivolá na pomoc mechanika, který se na auto pořádně podívá. V nastalé euforii z toho, že po technické stránce vypadá vše dobře, někdy zapomeneme na úplně jinou stránku auta. Jeho výbavu.
Ojetá auta jako nový bitcoin. Rostoucí ceny přepisují ekonomické teorie
V okamžiku, kdy si majitel zaparkuje doma v garáži své nové auto, začíná se znehodnocovat. Do konce prvního roku od koupě může ztratit na hodnotě až 20 procent a jeho cena dále klesá léty používání. Skutečně?
Na prodej je unikátní Octavia Long. Limuzína byla vyrobena speciálně pro Zemanovu vládu
Jakkoliv si u nás první novodobá Octavia drží ceny vysoko, nikdo soudný by za 21letou, na pohled zdánlivě nijak zvláštní ojetinu nedal 1 200 000 Kč. Tento kus je však výjimkou. Jedná se o prodlouženou verzi Long, s rozvorem prodlouženým o 8 cm, která se do sériové výroby nikdy nedostala.
Desetileté ojetiny mohou být spolehlivější než zánovní. Které modely experti doporučují?
Nejnovější vydání německého TÜV Reportu ukazuje, že zdaleka ne všechna stará auta patří do starého železa. Je však potřeba dobře odlišovat zrno od plev. Jinak vás i zdánlivě výhodná koupě může přijít pěkně draho.