Světy sportu a esportu jsou propojené už od vzniku druhého jmenovaného. Ještě blíž je provazuje mimo jiné nová iniciativa Zdravý hráč, jejímž cílem je rozvíjet vztah hráčů k pohybu, a tím pádem také předcházet možným zdravotním komplikacím.
S hraním počítačových her je často spojeno nadměrné a nesprávné sezení u počítače, konzole či mobilního telefonu. To hráčům může v budoucnu způsobit zdravotní komplikace. Česká asociace esportu, která se snaží o osvětu, se vydává tomuto problému vstříc a představuje iniciativu Zdravý hráč, ve které bude zábavnou formou přibližovat hráčům rozmanité pohybové aktivity.
„Naším cílem není říkat hráčům, že nemají hrát. Ať dělají, co je baví. Nesmí u toho ale zapomínat i na pohyb. Ukážeme jim, jak se udržet ve formě, a budeme se je snažit motivovat k různým pohybovým aktivitám,“ říká předseda České asociace esportu Lukáš Pleskot.
Do iniciativy Zdravý hráč se zapojí především odborníci na správný pohyb. První z nich je fitness trenérka Zuzana Kubáňová, bývala mistryně České republiky ve squashi a osminásobná mistryně světa v racketlonu. Ta ukáže hráčům, jak se správně protahovat, na jaké cvičení se zaměřovat a ve svých článcích na webu www.zdravyhrac.cz shrne důležité rady pro správné držení těla. Hráčskou tváří kampaně se stal streamer, influencer a profesionální hráč David „KAPARZO“ Lacina. Ten se cvičení a pohybu dlouhodobě věnuje i poté, co skončil s kariérou sportovce.
Iniciativu by měli ocenit i rodiče hráčů
„Sport má v mé esportové kariéře nezastupitelné místo. Chci, aby především mladší hráči zjistili, že pohyb je pro jejich zdraví i herní výkon velmi důležitý,“ vysvětluje KAPARZO, proč se do iniciativy zapojil.
Úsilí České asociace esportu podpořila i Česká spořitelna, která se stává generálním partnerem projektu a vstupuje tím do českého esportu. Česká spořitelna v rámci svého programu Sportujeme se Spořkou dlouhodobě podporuje radost z pohybu zejména u dětí a mládeže a snaží se ovlivnit jejich zdravý vývoj a kognitivní potenciál. Tento program podporuje již 11 různorodých projektů (včetně Zdravého hráče) a celkově vede Česká spořitelna k pohybu už téměř 1 milion obyvatel České republiky.
„Iniciativa nás zaujala svým specifickým zaměřením. Řady fanoušků videoher se rychle rozrůstají a my věříme, že díky správné edukaci v rámci programu Sportujeme se Spořkou u nich můžeme rozvíjet správný životní styl. Věříme, že Zdravého hráče ocení nejenom oni, ale i jejich rodiče,“ popisuje Radomil Štumpa, který je Brand Activation lídrem České spořitelny.