České dráhy znovu zdraží jízdné
České dráhy od 10. prosince zdraží jízdné v průměru o 9,5 procenta. Zvýšení cen reflektuje inflaci a rostoucí ceny údržby, nafty či náhradních dílů. Národní dopravce to v pondělí uvedl v tiskové zprávě. České dráhy upravují ceny jízdenek pravidelně s novými jízdními řády, loni vzrostla cena jízdného o 15 procent.
Cena vzroste o téměř deset procent u všech jízdenek, které jsou založené na kilometrickém tarifu, což znamená například u flexi základních jízdenek, traťových jízdenek či traťových jízdenek region. Za současné ceny bude možné jízdenky nakupovat do půlnoci 9. prosince. Současně bude možné zakoupit jízdenky v předprodeji na dva měsíce dopředu.
ČTĚTE TAKÉ: Ministři EU schválili novou normu Euro 7. Emisní limity pro auta jsou mírnější, říká Kupka
České dráhy například uvádí, že jízda dlouhá deset kilometrů nyní stojí podle tarifu 31 korun, od prosince vzroste cena na 34 korun. Při jízdě 45 kilometrů cestující od zdražení zaplatí 101 korun, o devět korun více než nyní. Pokud cestující pojede 100 kilometrů, zaplatí o 17 korun více, a to 205.
Podle ČD od 10. prosince zlevní desetidenní traťová jízdenka, avšak neuvedly o kolik. „Výpočet ceny bude u této jízdenky upraven tak, že dojde k jejímu mírnému zlevnění oproti cenám roku 2023,“ stojí v tiskové zprávě.
Ceny flexi zvýhodněných jízdenek a vázaných jízdenek budou podle dopravce nadále reagovat na poptávku po cestování. Podle drah bude zdražení těchto jízdenek pružné a v rozsahu do 9,5 procenta.
Děti vypadlé z horské dráhy v Písku? Blbly a ve vozíku se uhodily, hájí se provozovatel
Děti z horské dráhy v Písku nevypadly, jen se uhodily o část vozíku. Redakci CNN Prima NEWS to řekl příbuzný provozovatele atrakce František Habich. Podle něj je technický stav horské dráhy v pořádku, což prý potvrdili také policisté.
České dráhy se vrátily do zisku
Skupina České dráhy za první pololetí vykázala hrubý zisk 987 milionů korun, což je meziroční zlepšení o téměř dvě miliardy korun. Loni za první půlrok byla skupina ve ztrátě 931 milionů korun a v pololetí naposledy vykázala zisk v roce 2019. K výsledku přispěl návrat lidí do vlaků, zklidnění trhu s energiemi a silnější koruna. Podle firmy se zlepšila zejména osobní doprava, která se po třech letech ztrát dostala do zisku. Loni za první pololetí skončila osobní doprava v minusu skoro 1,2 miliardy korun. Zisková byla v letošním prvním pololetí i nákladní doprava.
Skupinu Českých drah tvoří osobní dopravce a nákladní ČD Cargo. Do skupiny patří i Výzkumný ústav železniční, poskytovatel datových služeb ČD Telematika nebo poskytovatel ICT služeb ČD Informační systémy. Skupina zaměstnávala v loňském roce kolem 22 tisíc lidí.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Kupka: Polsko investovalo evropské peníze do dálnic. Nám ujel vlak a musíme si půjčovat