Cílem virtuální sestry je ulevit telefonům, říká lékař. Co všechno Emmy umí?

Přetížené nejsou v době koronavirové jenom nemocnice, ale i praktičtí lékaři. Právě jim by ale mohla usnadnit práci takzvaná virtuální sestra. Jmenuje se Emmy, vyřídí prvotní komunikaci s pacienty, zjistí potřebné informace a pomůže s administrativou. Skupina českých praktických lékařů spustí revoluční systém 7. prosince.

„Asi největším nedostatkem je, že zatím neumí uvařit kávu,“ zavtipkoval na úvod v pořadu Nový den CNN Prima NEWS spoluzakladatel a vedoucí lékař projektu Ondřej Sobotka.

„Jinak toho umí docela dost. Umí si ověřit, s kým komunikuje. Zjistí, jestli pacient je skutečně z naší ordinace a vyptá se ho přesně na ty otázky, na které bych se ho zeptal já, protože jsem to tak naprogramoval,“ vysvětlil Sobotka.

„A ty informace od pacienta bezpečně přenese do naší ordinace. Rozdělí je, jestli je ten požadavek na sestru, nebo na lékaře. Umožní nám předávat si ten požadavek. Pacientovi umožní objednat se, tak jak my mu to dovolíme, nebo nedovolíme. Některé věci se lékař rozhodne vyřešit na dálku, na některé potřebuje pacienta pozvat do ordinace.“

Emmy neruší telefony do ordinace, naopak

Spojení pacienta s lékařem má podle Sobotky probíhat skrze aplikaci na webu sestraemmy.cz. „Tam si pacient vytvoří přístup do aplikace. K tomu potřebuje znát jen své rodné číslo nebo číslo pojištěnce. Potřebuje svoji e-mailovou adresu a svoje telefonní číslo,“ uvedl vedoucí projektu.

Co starší pacienti a technologie? „Předsudek o tom, že staří lidé neumí fungovat s technologiemi, není úplně na místě,“ odmítl obavy, zda budou i senioři schopni v on-line systému pracovat, duchovní otec projektu projektu Timothy Young. K dobru dal ještě zkušenost s vlastní maminkou, která v požehnaném věku používá Skype a podobné aplikace.

„Emmy neruší telefony. To v žádném případě. Cílem Emmy je skutečně ulevit telefonům, aby se právě do ordinace dalo dovolat v situaci, kdy je to nezbytně nutné,“ vyzdvihl jeden z hlavních cílů Sobotka.

Tagy: