Český obchodní řetězec Okay má problémy a zavírá některé své prodejny. Spolu s tím spustil marketingovou akci, která končí ve čtvrtek večer. Během ní řetězec láká na obří výprodej sedacích souprav, moderních spotřebičů nebo postelí. Podobný výprodej spustila společnost i na Slovensku.
Pokud si rozkliknete webové stránky řetězce Okay, můžete se dozvědět o velké marketingové akci. „Zavíráme – vše musí pryč. 4. 7. ve 20:00 zavíráme prodejny Okay. Využij jedinečné příležitosti a nakup vybrané zboží za likvidační ceny na e-shopu i prodejnách,“ hlásá český řetězec. Podle informací Hospodářských novin ale zavře jen část prodejen. Zbytek po marketingové akci znovu otevře.
ČTĚTE TAKÉ: České ovoce letos nebude, varují sadaři. Plošná pomoc je návrat socialismu, namítá Kovanda
Lidé podle stránek mohou nakupovat sedací soupravy až se slevou 74 procent, malé spotřebiče za 43 procent, kuchyně za 72 procent a příslušenství za 49 procent.
Společnost výprodej zahájila už 24. června a velkými slevami láká zákazníky z celé republiky. Okay má totiž okolo 85 prodejen v České republice. Další pobočky má i na Slovensku.
Řetězec je delší dobu ve finančních problémech. Podle dřívějších informací měl zakladatel společnosti Jindřich Životský najít investora, který by pokryl současné ztráty. To se ale nepodařilo a na řadu přišlo zavírání prodělečných poboček.
Blízko vstupu do společnosti měla dříve firma Mutares, která se zaměřuje na problémové podniky. Podle Hospodářských novin ale jednání uvázla na mrtvém bodě.
Jedním z opatření problémové společnosti by měla být i restrukturalizace vedení. Z čela společnosti se má stáhnout Životský i jeho dcera Nicola, která působí v marketingovém oddělení. Hlavou firmy by se měl nově stát David Tráge, který dosud působil na pozici obchodního ředitele. Pochlubit se může zkušenostmi z manažerských pozic z potravinových řetězců Kaufland a Lidl.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Pumpaři si během prázdnin zvýší marže, varuje expert řidiče. Kam až mohou ceny klesat?
Problémy s doručením objednávek
O potížích řetězce Okay média informují již delší dobu. Web Aktuálně před dvěma lety upozornil na problémy s doručením objednávek. Zákazníci si stěžovali také na neproplácení stornovaných objednávek. Prodejce kvůli tomu prověřovala Česká obchodní inspekce. Společnost situaci vysvětlovala problémy na straně dodavatele.