Řetězec obchodů s elektronikou a nábytkem Okay se dostal do těžkých finančních problémů. Zakladatel společnosti Jindřich Životský se pokoušel najít investora, jeho snaha však nebyla úspěšná, informují Hospodářské noviny. Na řadu tak přišlo propouštění a zavírání některých poboček.
Špatná finanční situace trápí síť obchodů již několik let. Původně se ji Životský snažil vyřešit vstupem investora. Nejdále se v procesu majetkového vstupu do společnosti dostala německá firma Mutares, která se zaměřuje na distresová aktiva (tedy na firmy v problémech). Jednání s ní ale podle Hospodářských novin uvázla na mrtvém bodě.
ČTĚTE TAKÉ: Liberty Ostrava nevyplatí mzdy, nyní hledá kupce. Potopili nás, zlobí se zaměstnanci
Na řadu tedy muselo přijít hned několik radikálních kroků. Společnost měla kvůli finanční situaci začít propouštět. Z firmy by mělo odejít až 40 lidí. „Bylo nám nabídnuto buď odejít k 1. červnu a dostat měsíc kompenzaci, nebo dva měsíce výpovědní lhůty a jeden plat,“ řekl Hospodářským novinám jeden z propuštěných zaměstnanců.
Lidé budou mít právo na opravu vybraných výrobků i po záruční době. Změnu schválila EU
Evropská unie definitivně schválila takzvané právo spotřebitele na opravu. Směrnice vyjasňuje povinnost výrobců opravovat zboží i po uplynutí zákonné záruční lhůty za přiměřenou cenu a v přiměřeném čase. Ve čtvrtek o tom informovala Rada EU.
Okay se kromě toho rozhodlo uzavřít 30 svých kamenných prodejen v Česku a na Slovensku. Celkem má síť obchodů asi 100 poboček, uzavření se tedy týká zhruba třetiny z nich.
„Jedná se o běžnou interní operativu obchodních společností, ke které se do Hospodářských novin nemáme potřebu vyjadřovat,“ uvedl ředitel Okay pro e-commerce a marketing Jan Vyletěl k radikálním krokům společnosti.
Posledním opatřením má být restrukturalizace vedení. Z čela společnosti se má stáhnout Životský i jeho dcera Nicola, která působí v marketingovém oddělení. Hlavou firmy by se měl nově stát David Tráge, který dosud působil na pozici obchodního ředitele. Pochlubit se může zkušenostmi z manažerských pozic z potravinových řetězců Kaufland a Lidl.
O potížích řetězce Okay média informují již delší dobu. Web Aktuálně před dvěma lety upozornil na problémy s doručením objednávek. Zákazníci si stěžovali také na neproplácení stornovaných objednávek. Prodejce kvůli tomu prověřovala Česká obchodní inspekce. Společnost situaci vysvětlovala problémy na straně dodavatele.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Pumpaři si během prázdnin zvýší marže, varuje expert řidiče. Kam až mohou ceny klesat?