Čokoládové kolekce v obřích slevách. Kdo si nepočkal, nechal se napálit
Oblíbené čokoládové kolekce před vánočními svátky zlevňují. Obchodníci totiž na konci října a během listopadu drželi jejich cenu vysoko a nyní přicházejí s výhodnými nabídkami. Ty mnohdy překonávají hranici 40 procent. Prodejci oprášili starý trik, při kterém nejprve zdraží zboží a poté ho ke konci prodávají s velkými slevami za přijatelnou cenu. Kdo se napálil, ten zaplatil s předstihem vysokou cenu. V těchto dnech totiž mohou lidé ušetřit i stovky korun.
Slevové šílenství Black Friday v Česku vrcholí. Jaké průměrné slevy obchodníci letos nabízejí?
Slevová akce Black Friday vrcholí v tomto týdnu. Blíží se totiž původní svátek, který byl spojen s výprodejem zboží ve Spojených státech. Tuzemští prodejci akci využívají k velkým slevám, které ale nemusí být až tak výhodné. Letos se v obchodech mohou lidé setkat nejčastěji s průměrnou výší slev v rozpětí 15 až 25 procent. Obchodníci si pak z této akce odnesou nárůst tržeb až o 40 procent. Jak se vyhnout případným nevýhodným nákupům?
Při Black Friday se kouzlí s cenami v Česku i cizině. Toto je osm rad, jak se nenechat napálit
Slevová akce Black Friday se začátkem listopadu začíná rozjíždět. Akční ceny jsou k vidění téměř ve všech obchodech, některé slibují zlevnění až o desítky procent. Ne vždy se však jedná o vyloženě výhodné nabídky, někdy ve skutečnosti ani nejde o slevu, což dokládají i zkušenosti ze zahraničí. Spotřebitelům se proto doporučuje, aby se drželi osmi rad, jak postupovat při nakupování ve dnech velkého slevového šílenství.
Zdražování potravin se nezastaví, míní experti. Pomohly by investice a méně byrokracie
Ceny potravin v Česku neklesnou. Shodují se na tom místopředseda Sdružení drůbežářských podniků David Bednář a agrární analytik Petr Havel. Důvody? Růst nákladů, mizící investiční dotace, tlak Evropské unie i deformovaný trh slev, který zcela ztratil logiku. V pořadu Co na to vaše peněženka také zaznělo, že Češi už nevědí, kolik potraviny stojí, protože všechno je neustále v akci.
Velká sleva, nebo skryté zdražování? Téměř každý druhý obchod při Black Friday klame
Slevová akce nazvaná Black Friday se nezadržitelně blíží. Zatímco ve Spojených státech trvá takto nazvané nákupní šílenství jeden den, tuzemské obchody nabízejí slevové akce déle než měsíc. Česká obchodní inspekce během kontrol nachytala velké množství společností, které porušují právní předpisy. Jaké jsou nejčastější chyby a jak se jim spotřebitelé mohou jednoduše vyhnout?