Letadla Boeing hlásí další problém, který mohl skončit katastrofou. Stroj Boeing 757 totiž krátce před sobotním startem v Atlantě ztratil přední kolo. Nehody si naštěstí všiml pilot jiného letounu, píše web deníku Kronen Zeitug.
Letadlo se 184 cestujícími na palubě se v sobotu ráno připravovalo k odletu do Bogoty, hlavního města Kolumbie, když zaznělo rádiové hlášení: „Delta 982, díváme se na vás. Právě vám upadlo přední kolo,“ popisuje web deníku Kronen Zeitung.
ČTĚTE TAKÉ: Boeing hlásí další problém. Letadlo se muselo vrátit kvůli prasklině v okně kokpitu
Start byl okamžitě přerušen, další stroje byly odkloněny na jiné dráhy a pozemní personál začal hledat upadlou část letadla. Boeing 757 zůstal na dráze asi tři hodiny, cestující museli letět náhradním spojem. Měli ovšem notnou dávku štěstí, že se na poruchu přišlo brzy.
Aerolinky stahují Boeingy 737 MAX. Kvůli vypadlému oknu se musí zkontrolovat 171 strojů
Americký úřad pro letectví nařídil přerušit provoz a zkontrolovat 171 letounů Boeing 737-9. Reaguje na páteční incident letadla, kterému krátce po startu odpadlo okno a malá část trupu.
Společnost Delta Air Lines se zatím k incidentu nevyjádřila, píše web týdeníku Focus. Případ vyšetřuje americký Federální úřad pro letectví (FAA). Ten mimo jiné v neděli aerolinkám nařídil, aby prověřily model letadla Boeing 737-900ER. Má totiž stejnou konstrukci dveří, které se začátkem tohoto měsíce za letu utrhly stroji 737 MAX 9.
Úřad po nehodě nařídil ponechat na zemi více než 170 letadel typu 737 MAX 9 a přezkoumání starších strojů 737-900ER označil za posílení bezpečnostních opatření, uvedla agentura Reuters.
Společnost Boeing se začátkem ledna dostala na titulní stránky novin, když jednomu z jejích strojů 737 MAX 9 ve službách amerických aerolinek Alaska Airlines za letu odpadla část trupu. Stroj se zhruba po 20 minutách z výšky 4 900 metrů bezpečně vrátil na letiště a nikomu ze 174 cestujících a šesti členů posádky se nic nestalo.
FAA uvedl, že u letounu 737-900ER dosud nebyly hlášeny žádné problémy. Nyní zkoumá výrobní postupy a výrobní linky firmy, včetně těch, které jsou spojeny se subdodavatelem Spirit AeroSystems, který dodal panel, jenž se ve vzduchu od letadla odtrhl.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Další problémy u boeingů. Kontroloři odhalili u uzemněných strojů uvolněné šrouby