Problémy trolejbusů v Praze
Nekonečná sága okolo nových pražských „megatrolejbusů“ má pokračování. Nejdříve se řešilo, že se vozy, které mají vozit cestující mezi letištěm a Nádražím Veleslavín, nevejdou na svou část silnice. Ani ne týden po uvedení do ostrého provozu se u nich ale začaly objevovat i další problémy a teď jsou dokonce mimo provoz. Podle opozice si náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) dělá z Prahy pokusnou laboratoř.
První patálie čtyřiadvacetimetrového trolejbusu Solaris se týkaly délky, při odbočování vyčníval do dvou pruhů a blokoval dopravu. Když před týdnem vyjel na své první jízdy směr letiště a zpět, ukázalo se, že mezi cestujícími a dobíjecí infrastrukturou to pěkně jiskří, a to doslova. Sběrač proudu se totiž za doprovodu mnoha jisker za jízdy sám od sebe odpojil.
Hřib to však nepovažoval za příliš velký problém. „Dlouhá vozidla si najíždějí do zatáčky. Standard. To fakt není o žádné blokaci,“ napsal počátkem března na sociální síti X.
Nové pražské trolejbusy mají další potíže. Zdroj: CNN Prima NEWS
Nové pražské trolejbusy mají další potíže. Zdroj: CNN Prima NEWS
Nové pražské trolejbusy mají další potíže. Zdroj: CNN Prima NEWS
Nové pražské trolejbusy mají další potíže. Zdroj: CNN Prima NEWS
Nové pražské trolejbusy mají další potíže. Zdroj: CNN Prima NEWS
ČTĚTE TAKÉ: Peklo pro 140 tisíc řidičů denně se vrací. Jak se vyhnout opravám na Barrandovském mostě?
„Zejména v pondělí se nám nakumulovala celá řada potíží najednou. Ať už to byla závada na trolejovém vedení, menší dopravní nehody, občas se ve voze objevují i problémy v řídicím systému či problémy se zavíráním dveří,“ řekl pro CNN Prima NEWS technický ředitel pro povrch Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) Jan Šurovský.
Několik z dvaceti pořízených „megatrolejbusů“ teď čeká na opravu. „Mrzí mě, že náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) si z Prahy neustále dělá laboratoř pro dodavatele nových vozů. Ono to není poprvé. Podobně nefungovaly různé elektrobusy,“ uvedl předseda pražského hnutí ANO Ondřej Prokop. Dodal, že ho mrzí, že se nakoupené vozy pořádně neotestují. Náměstek pro dopravu se zatím na dotazy CNN Prima NEWS nevyjádřil.
Náklady na pořízení potřebné infrastruktury a nákup vozů vyšly dohromady na téměř jednu miliardu korun. Podle DPP ale současné problémy nejdou jen za technikou. „Část řešených závad se týká seřízení technických komponent či elektrovýzbroje vozidla, další část má pravděpodobně souvislost se zatím malou praxí pražských řidičů s řízením trolejbusů,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.
U problémových trolejbusů se teď řeší, jestli byl problém ve vedení, nadvedení nebo podvedení. Každopádně za dotyčné „megatrolejbusy“ teď jezdí náhradní autobusy. Elektriku tak zachraňují diesely.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Další nehoda Boeingu, stroj sjel v Houstonu z ranveje. Akcie firmy na burze se propadají