Peklo pro 140 tisíc řidičů denně se vrací. Jak se vyhnout opravám na Barrandovském mostě?

Radní pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) sleduje rekonstrukci mostu.

Barrandovský most čeká závěrečná fáze oprav

Od pondělí začínají další opravy páteřního Barrandovského mostu v Praze. Rekonstrukce bude znamenat velké komplikace pro desetitisíce dojíždějících pracovníků ze Středočeského kraje a také pro samotné Pražany. Současná uzavírka se bude týkat pruhů z Braníku na Smíchov. Změny mohli lidé pocítit už během víkendu, kdy proběhla uzavírka části ramp. Jak se vyhnout kolonám a jaké jsou doporučené trasy?

Barrandovský most využívá každý den v průměru 140 tisíc řidičů. Jedná se o jednu z nejklíčovějších staveb městského okruhu. Praha naplánovala rekonstrukci do čtyř etap a nyní se opravy blíží ke svému konci. Od pondělí totiž začíná třetí etapa, která potrvá až do června. Uzavřená bude rampa ze Strakonické ulice a na mostě se bude jezdit ve třech pruzích místo čtyř.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Green Deal je pohádka a převýchova lidí, řekl Turek. Ujede nám vlak, varovala lídryně Zelených

I když se může jednat teoreticky o malý zásah do provozu, realita je odlišná. Stačí totiž menší komplikace či nehoda v jednom z pruhů a na místě se tvoří dlouhé kolony. Třetí etapa se nakonec spojila s poslední čtvrtou, takže dopravní peklo pocítí šoféři letos naposledy.

Takhle to vypadalo na Barrandovském mostě v pondělí ráno:

Jak se vyhnout problémům?

Technická správa komunikací (TSK) doporučuje, aby lidé nejdříve dobře zvážili cestování po mostě během oprav. Dopředu TSK předpokládá, že největší omezení přinese kompletní uzavření rampy do ulice Strakonická, která se uzavřela už i během 1. etapy.

Aby se lidé mohli dostat z jednoho břehu na druhý, doporučují se dvě varianty. Jednou z nich je vratná rampa u Lihovaru, která byla otevřená už v předchozích etapách. V praxi to bude vypadat tak, že ze směru od Chuchle pojedou řidiči pod Barrandovským mostem ke křižovatce u Lihovaru a pod ním se otočí po rampě zpět k mostu.

Technická správa také doporučuje při delších trasách využívat nedokončený Pražský okruh. „Do města pak zamíříte sjezdem Písnice či dojedete až k dálnici D1 a odtud zamíříte směr vzdálenější cíle,“ uvádí web Barranďák.

Řidičům se také radí využívat dopravní aplikace v mobilních telefonech. Podle reálné dopravní situace totiž dokážou najít optimální a nejkratší trasu.

Silničáři chystají odtahová auta

Během rekonstrukce budou zajištěna na obou koncích mostu odtahová auta. Kvůli změně počasí bude připraven i sypač. Během oprav bude navíc posílena tramvajová linka 21.

Přípravné práce zahájila TSK v polovině ledna, kdy začala s výměnou například ložisek mostu nebo vybudováním přejezdů mezi pruhy. Část prací se uskutečnila také uvnitř tubusu a dělníci překládali telekomunikační kabely. Budovali i konstrukce pod severním chodníkem. V pátek večer začali připravovat dopravní značení a v sobotu zahájili první dopravní omezení na strakonické rampě a otevřeli vratnou rampu u Lihovaru.

Příprava na rekonstrukci mostu zahrnovala rovněž opravy objízdných tras. Na nich silničáři napočítali zhruba 290 závad, které opravili. Většinou se jednalo o výmoly.

TSK původně počítala s tím, že všechny opravy skončí příští rok, ale v polovině února oznámila, že sloučila zbylé práce naplánované pro roky 2024 a 2025. Přechod z původní třetí do čtvrté fáze oprav je plánován na začátek června.

Tagy:
rekonstrukce oprava Praha Barrandovský most Strakonická