Redakci CNN Prima NEWS se ozvala žena, která čeká na doručení vánočního dárku v hodnotě dvou a půl tisíce korun. Zákaznice tvrdí, že balíček jí měla doručit Česká pošta. Té se to ale ani po pěti měsících nepodařilo.
Alena Žourová ze Zlínska vloni v listopadu na internetu objednala a zaplatila vánoční dárky pro své děti. Boty a oblečení z Číny dorazily do Česka včas, 12. prosince zboží proclil český celní úřad. Česká pošta vzápětí balík převzala do přepravy. To je ale poslední stopa, kterou se Aleně Žourové podařilo o zásilce zjistit.
ČTĚTE TAKÉ: Pošťačka nedoručila desítky dopisů a balíků, schovávala je doma. Mnohé ani neotevřela
„Po Novém roce jsem volala na infolinku České pošty, kde je můj balíček. Na to konto mi řekli, ať jsem trpělivá, že to trvá, než balíčky doručí,“ popsala CNN Prima NEWS Žourová. Česká pošta ji upozornila, že má na doručení jakékoliv zásilky tři měsíce. V polovině března ale tahle lhůta uběhla a balíček stále nikde.
Matka dvou dětí teď už ztratila trpělivost a v e-mailové komunikaci vůči České poště přitvrdila. Pošta ji ale pouze doporučila, aby se obrátila na čínskou stranu a ta by pak měla podat oficiální žádost o mezinárodní reklamaci. „Zametání pod koberec z jejich strany není aktivní snaha problém vyřešit a pomoct klientovi. Já byla aktivní dostatečně, zjistila jsem, kde balík je, Číňané svůj závazek taky splnili. Čekám aktivitu ze strany České pošty,“ uvedla Žourová.
Reklamace má svoje pravidla
„Česká pošta je samozřejmě připravena přijmout odpovědnost za případnou ztrátu zásilky. Musíme ale postupovat podle platných pravidel. Jakmile tedy obdržíme ze zahraničí reklamační list, jsme připraveni přistoupit k odškodnění,“ řekl k případu mluvčí České pošty Ivo Vysoudil.
Alena Žourová ale odmítá čínskou stranu složitě přesvědčovat, aby u České pošty reklamovala ztracený balíček. Zdá se jí to zbytečné. A tak zřejmě přijde o zboží i peníze. Odborníci v této souvislosti znovu připomínají, že přes internet máme objednávat pouze u obchodníků, u kterých v případě podobných potíží není problém s reklamací.