Pilotování formule je bezesporu riskantní povolání. O tom, jak blízko smrti se při něm závodník může ocitnout, se přesvědčili dva jezdci seriálu F2. Na okruhu v Soči se ve vysoké rychlosti střetli Luca Ghiotto s Jackem Aitkenem a nekontrolovatelně zamířili do bariéry. Vůz prvně jmenovaného pohltily plameny a zbyly z něj jen trosky. Oba jezdci jako zázrakem vyvázli z nehody bez jakéhokoliv zranění.
Atraktivní souboj se bleskově proměnil v děsivou podívanou. Brit Jack Aitken v oranžovém voze týmu Campos Racing se dokázal o několik desítek centimetrů dostat před Lucu Ghiotta. Italský závodník se v levotočivé třetí zatáčce snažil probít zpět před soupeře, ovšem prostoru pro provedení manévru bylo naprosté minimum.
Vzápětí se oba monoposty střetly. Ghiotto ve formuli stáje Hitech Grand Prix byl prudce vymrštěn do postranní bariéry. Kontrolu nad řízením rázem ztratil také Aitken. Naštěstí se rok od roku napříč všemi okruhy dbá na bezpečnostní prvky více a více. Na kraji tratě je proto měkké polstrování, které má minimalizovat škody pří nárazech. Stejné je to i v Soči.
Setkání s bariérou přesto nebylo nic příjemného. Mnohem hůře dopadl Ghiottův vůz, který byl značně zdemolován a po chvíli z něj začaly šlehat plameny. 25letý pilot stihl zareagovat včas a před požárem už byl z kokpitu venku. Stejně jako Aitken odešel po nehodě po svých.
Na místo incidentu přispěchali traťoví maršálové a zavlála červená vlajka, která závod přerušila.
„Jsem rád, že jsem v pořádku, stejně jako Luca. Naše vozy se dotkly už dříve v zatáčce, což u mě zapříčinilo defekt, kvůli tomu jsem do něj následně narazil,“ vysvětlil Aitken na svém Instagramu.
O tom, že se cítí v pohodě, informoval své fanoušky také Ghiotto. „A chtěl bych poděkovat Dallaře a F2, že jsou auta tak bezpečná,“ ocenil starost o zdraví závodníků ze strany italského konstruktéra a samotného seriálu.
Před dvěma lety se například umístil nad kokpit monopostů ochranný oblouk (to stejné platí i pro formuli 1, pozn. red.).
Závod v Soči se po přerušení už znovu nerozjel a konečné pořadí se tak uzavřelo po pěti kolech – tedy momentu před „ohnivými chvílemi“. Vyhrál čínský pilot Guanyu Zhou. Aitken byl klasifikován jako čtvrtý, Ghiotto byl pátý.
Není to dlouho, co v seriálu F2 zemřel Francouz Antoine Hubert. O život ho připravil loňský závod v belgickém Spa, respektive tragická srážka s Juanem Manuelem Correou.