
Smrtelná nehoda v Koclířově: Kamion smetl řidiče, který vystoupil z vozu kvůli poruše
Nezávislá organizace Euro NCAP uzavírá letošní rok uveřejněním výsledků z poslední série nárazových testů, při kterých se posuzuje bezpečnost nových vozů. O plný počet hvězd se tentokrát ucházelo hned patnáct modelů – náročnou zkouškou prošly stylové městské crossovery, několik očekávaných SUV i elektrický pick-up z Číny.
Po úspěšné expanzi značky MG míří na český trh další dvě čínské automobilky - Omoda a Jaecoo, spadající pod obří koncern Chery. Zatímco Omoda se soustředí na stylová, ale zároveň cenově dostupná auta vybavená vším potřebným, Jaecoo si chce získat ty, kteří si rádi dopřejí pořádnou porci luxusu v netradičním balení a nebojí se sjet ze silnice. První modely obou značek jsme si prohlédli v pražském hotelu Four Seasons.
Největším nepřítelem elektromobilů je zima. Alespoň to vyplývá z nejnovějšího měření provozních vlastností elektromobilů nezávislou evropskou agenturou Green NCAP. Na příkladu Tesly 3, Renaultu Mégane E-Tech a čínského Nia eT7 odborníci poukázali na velký rozdíl ve spotřebě elektrických vozů při provozu v teplé a studené části roku.
Doba není jednoduchá a jednotlivé automobilky hledají způsoby, jak splnit drakonické limity flotilových emisích. Řešením jsou samozřejmě elektrifikované modely, jejichž vývoj si však každý nemůže dovolit. V takovém případě je potřeba požádat o spolupráci konkurenci.
Nejnovější emisní testy organizace Green NCAP znovu ukázaly, že naftové motory rozhodně nemusí patřit do starého železa, záleží spíš na metodice zkoušek. Plug-in hybridy naopak ukázaly tradiční vrtkavost svých emisních hodnot.
Motorističtí novináři ve svých recenzích stále dokola opakují, že pokud bydlíte v socialistickém paneláku bez přístupu k nabíječce, na elektromobil při výběru auta raději zapomeňte, nehledě na další nevýhody v čele s vysokou cenou. Má však smysl kupovat starší, a tedy levnější elektroauto? Britští žurnalisté hledali odpověď.
Poslední výsledky nárazových zkoušek prováděné nezávislou organizací Euro NCAP přinesly zase jedno „skandální" odhalení – vozy Dacia Logan a Sandero obdržely v konečném hodnocení pouze dvě hvězdičky z pěti možných. Ve skutečnosti ale nejde o žádnou senzaci nebo tragédii. Dacia pouze doplácí na méně obsáhlou elektronickou výbavu, jinak jde o veskrze bezpečná auta.
Zatímco dříve jste měli v autě pět důležitých tlačítek a stejný počet kontrolek, dnes aby člověk prošel školením pro stíhací piloty. I řada odborníků poukazuje na složité ovládání dotykových displejů a palubních systémů vůbec v moderních automobilech. Automobilky totiž stále více běžných palubních funkcí ukrývají hluboko do nepřehledných menu infotainmentu, jejichž ovládání odvádí pozornost od samotného řízení. Na poplach už volá i EU, která chce přísné testy ovládání dotykových displejů.