
Majitel podřízl fence hrdlo. Chilli nyní čeká v Děčíně na novou rodinu, agresor sedí ve vazbě
Veleúspěšný mnichovský hatchback označený jedničkou se dočkal v pořadí už čtvrté generace, která je spíše jakousi mírnou evolucí té předchozí. I tak ale ukrývá řadu zajímavých novinek. Jaké to jsou a zda se promítly i do samotné jízdy? To jsem zjišťoval během klasického redakčního testu.
Kompaktní crossover od Nissanu chce po nedávném faceliftu přesvědčit zajímavým hybridním pohonem, který z něj dělá jakousi elektrárnu. Qashqai s ním funguje velice efektivně, navíc jde o příjemné osvěžení našlapané kategorie. Bude to ale stačit na potrápení dominantní Škody Karoq či Hyundaie Tucson?
Stále populárnější kategorie terénních pick-upů nemohla zůstat stranou pozornosti ani u korejského SsangYongu. Značka žijící stále trochu ve stínu krajanů – automobilů od značek Hyundai a Kia – se poslední dobou dere do popředí i na českém trhu. A inovované Musso má podle všeho dobře našlápnuto k úspěchu právě mezi off-roady.
Po úspěšné expanzi značky MG míří na český trh další dvě čínské automobilky - Omoda a Jaecoo, spadající pod obří koncern Chery. Zatímco Omoda se soustředí na stylová, ale zároveň cenově dostupná auta vybavená vším potřebným, Jaecoo si chce získat ty, kteří si rádi dopřejí pořádnou porci luxusu v netradičním balení a nebojí se sjet ze silnice. První modely obou značek jsme si prohlédli v pražském hotelu Four Seasons.
V areálu Pyramida Průhonice se slavnostně otevřel nový největší showroom Cupry v České republice. Při této příležitosti se automobilka zároveň rozhodla, že všem zúčastněným ukáže svůj nejčerstvější přírůstek – model Terramar. Největší a nejprémiovější španělské SUV jsme tak na místě kompletně změřili a detailně „prolezli“. Co všechno nabízí a kolik stojí?
Na český trh teprve nedávno dorazila nová generace MG HS. V Česku druhý nejúspěšnější model značky vyrostl a dočkal se atraktivnějšího designu, modernějších technologií i bohatší výbavy. Přesto přes všechno však cenou stále patří mezi nejdostupnější SUV ve své třídě. Kolik stojí a co všechno nabízí?
Den po premiéře Škoda oficiálně zahájila prodej svého zbrusu nového elektromobilu s názvem Elroq. Se základní cenou od 799 tisíc korun minimalizuje rozdíl mezi elektrickým a spalovacím pohonem v rámci nabídky mladoboleslavské automobilky. V základní výbavě navíc nechybí ani devatenáctipalcová kola nebo parkovací kamera. Čím dalším se může pochlubit?
Vyzkoušeli jsme vylepšenou třetí generaci oblíbeného kompaktního SUV z Japonska. Má sportovnější interiér, lákavý design a velmi zajímavý pohon, který kombinuje výhody elektromobilu a spalovacího motoru. Tou nejlákavější věcí ale je, že se aktuálně prodává o 100 tisíc korun levněji než konkurenční Škoda Karoq.
Na základech velmi povedené Hondy Civic vzniklo praktičtější SUV, které bez větších škod na kráse těží z téže techniky. S nově vyvinutým hybridním pohonem se japonský výrobce rázem vyšvihl na špičku oboru, za funkční technologii si ale nezdráhá nechat tučně zaplatit.
Přebrandovaný čínský kompaktní crossover JAC JS4 už sjíždí z linek bývalé moskevské automobilky Renaultu. Jeho cena se pohybuje na úrovni českého SUV Škoda Karoq před začátkem války na Ukrajině. Pro většinu Rusů proto bude špatně dostupný, ještě dražší je odvozený elektromobil Moskvič 3e.
Nové malé SUV od BMW láká na vzhled velkých modelů X3 nebo X5, designem vnitřku zase vítá elektrickou budoucnost. Ve skutečnosti zatím sází na konvenční, byť elektrifikované pohony, ryzí elektrika zatím v nabídce není. Na palubě se ekologické materiály snoubí s levnými detaily.
Toyota chytře využila názvu a základu z celosvětově nejžádanějšího vozu a přenesla jej na aktuálně nejoblíbenější karoserii typu SUV. To všechno ještě podtrhla dynamickým, ale zároveň úsporným hybridním systémem, komfortně naladěným podvozkem a bohatou výbavou. Jediné, co by tak nové Corolle Cross mohlo zlomit vaz v boji s konkurencí, je vyšší pořizovací cena.