Nehoda z poslední doby vyvolala pochybnosti o bezpečí zastávek (zdroj: CNN Prima NEWS)
Nehoda, při které dodávka v Praze zranila pět lidí čekajících na tramvaj, vyvolala pochybnosti o bezpečnosti zastávek. Většina z nich prošla rekonstrukcí, mají vyšší obrubníky a jsou podél silnice ohraničené zábradlím. Zajistit stoprocentní bezpečnost prý ale nejde.
K nehodě došlo ve středu v dopoledních hodinách na zastávce poblíž Ústřední vojenské nemocnice. Přitom právě tato zastávka si nedávno prošla rekonstrukcí a je vybavena bezpečnostními prvky – zvýšeným obrubníkem a zábradlím. „Problém ale je, že dodávka, jejíž řidič před nehodou ztratil vědomí, vjela na ostrůvek ze strany, ze které to nikdo nečekal,“ uvedl místostarosta Prahy 6 Jiří Vála.
Automobil přijel v protisměru po kolejích. Z této strany se s bezpečnostními prvky nepočítá. „Připravujeme rekonstrukci této křižovatky, aby byla bezpečnější,“ doplnil Vála.
Diskuze o tom, jak lépe chránit cestující, se vedou od roku 1973. Na pražské ulici Milady Horákové vjela Olga Hepnarová nákladním autem do hloučku lidí, kteří čekali na tramvaj. Osm jich zabila, dvanáct zranila. Aby se zvýšila bezpečnost, nyní jsou obrubníky u tramvajových zastávek vyšší. Oproti původním 8 centimetrům jich mají 20.
„Přesto se na zastávkách dál umírá. Například v červenci roku 2010 nezvládl opilý řidič divokou jízdu Brnem. Na ostrůvku zabil osmačtyřicetiletou ženu, její patnáctiletá dcera vyvázla s těžkými zraněními. Za to mu soudce uložil šestiletý trest,“ uvedl technický ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Jan Šurovský.
Na zastávku u pražské Ústřední vojenské nemocnice vjela dodávka do lidí čekajících na tramvaj. Zdroj: CNN Prima NEWS
Na zastávku u pražské Ústřední vojenské nemocnice vjela dodávka do lidí čekajících na tramvaj. Zdroj: CNN Prima NEWS