Šílená jízda. Hendikepovaný závodník stanovil nový rekord v driftování bez rukou

Polský drifter Bartozs Ostalowski přišel před lety při dopravní nehodě o obě ruce, přesto se nevzdal svojí vášně. Za volantem tisícikoňového speciálu BMW řady 3 se profesionálně účastní polského mistrovství v driftu a nedávno ve své disciplíně dokonce utvořil světový rekord.

Řídit auto bez nohou není nic až tak nevídaného. Řada firem nabízí lidem, kteří nějakým způsobem přišly o dolní končetiny nebo v nich ztratili veškerý cit, přestavbu vozidla na ruční řízení. Někdejší slavný závodník formule 1 Clay Regazzoni takto po vážném úraze dokonce absolvoval Rallye Paříž-⁠Dakar, k plnohodnotnému závodění se několikrát vrátil i Alex Zanardi. Bez rukou se ale řídit nesmí nebo aspoň ne na veřejných komunikacích. Ale jde to, když se chce – nohama. A jak.

Osudu navzdory

Už necelý rok po zmiňované nehodě sedl Bartozs znovu do auta a učil se řídit, tentokrát ale nohama. Nespočet hodin strávených tréninkem se vyplatil. Polák dnes ovládá auto svými dolními končetinami lépe než mnozí řidiči rukama. A co víc, driftuje, jako by se za volantem narodil.

Je profesionálním pilotem a účastníkem Polského mistrovství v driftu, přičemž při jízdě dveřmi napřed využívá BMW M3 E92 speciálně upraveného jeho potřebám. Pod kapotou bavoráku duní sedmilitrový vidlicový osmiválec s výkonem kolem jednoho tisíce koní a točivým momentem až 1 280 Nm. Ten se přenáší na zadní nápravu prostřednictvím osmistupňové převodovky ZF, kterou Bartosz Ostałowski ovládá prostřednictvím popruhu na pravém rameni.

Nedávno se nebojácný drifter rozhodl stanovit nový světový rekord v nejrychlejší jízdě driftem při řízení nohama, který by měl být zapsán dokonce do Guinnessovy knihy rekordů. Pravda, že moc jiných lidí se asi o podobnou záležitost nepokoušelo, jestli vůbec někdo... Driftovat začal při rychlosti až 276,8 km/h, přičemž v měřící zóně o délce 50 metrů udržel auto v trvalém smyku v úhlu až 60 stupňů při rychlosti 231,66 km/h. Klobouček.

Tagy: