Logo toho či onoho výrobku je něco jako podpis člověka. S lety se může trochu měnit jeho styl podle toho, jakou životní fázi jeho nositel zrovna prožívá, v zásadě je to ale stále jedno a totéž. K automobilce Škoda už od sloučení s firmou Laurin & Klement v roce 1926 neoddělitelně patří symbol okřídleného šípu. Internetem teď ale kolují zvěsti, že by šíp mohl být přinejmenším zásadně přeoperován.
Mercedes a hvězda, Peugeot a lev, Lada a plachetnice... To všechno jsou celé věky trvající jistoty a pokud některé automobilky svůj erb radikálně mění, pak jde o výrobce s kratší tradicí, typicky japonské a korejské značky. Česká Škoda sice do této party rozhodně nepatří, přesto ji ale radikální změna image dost možná nemine.
V souvislosti s tradičním logem je nejčastěji zmiňován tehdejší obchodní ředitel společnosti Tomáš Maglič a je interpretováno jako stylizovaná hlava indiána s čelenkou, doplněná je šípem. Pravý autor návrhu ale ve skutečnosti není znám.
Hranatý indián bez šípu?
Téměř sedmdesát let se používalo logo s modrým podkladem a až po spojení s Volkswagenem v roce 1991 začala do jeho periférií i samotného logotypu vstupovat zelená barva coby symbol ekologického přístupu. Druhou barvou byla černá, která zase upomínala na dlouhou tradici a vážnost značky.
V roce 2011 došlo k třetí výraznější změně. Logo je v decentním stříbrném, respektive chromovaném kruhu, okřídlený šíp v něm se proporčně zvětšil a samotná zelená má výraznější a svěžejší odstín. Následně se v roce 2016 přesunul nápis „Škoda“ pod logo, původně byl nad ním.
O zásadní inovaci celého vizuálu se nicméně hovoří už delší dobu a nejpozději v roce 2019 se objevily návrhy, v nichž byl vypuštěn šíp. Ten chybí také nejnovějším návrhu, kolující internetem. Zveřejnil jej server Cochespias s odkazem na další zdroj tvrdící, že jde o jednu z vizualizací nového loga mladoboleslavské automobilky.
Podle vyjádření tiskového mluvčího Škody, Pavla Jíny nebude mladoboleslavská automobilka komentovat spekulace týkající se dalšího vývoje své korporátní identity. „Údajný návrh nového loga, které se nyní objevuje na českých i zahraničních internetových serverech, nepochází z naší společnosti", dodal Jína.
S novým logem se už oficiálně vytasila korejská Kia. Má symbolizovat větší odpovědnost značky i rostoucí ambice. Zdroj: KIA