Porsche dosud tvrdošíjně odmítalo tvrzení, že by stavělo elektrickou proslulou 911, ale v konečném důsledku bude muset i tento sporťák projít elektrickou objímkou. Otázka je, zda to bude více bolet výrobce, nebo zákazníky.
Za 10 či 15 let nebude Porsche kvůli specifické koncepci modelu 911 s motorem za zadní nápravou schopno zabalit motor a systém pro regulaci výfukových plynů do kompaktního balení bez výrazného prodloužení zadního převisu. Podle hlavního designéra Michaela Mauera tato verze sportovního vozu vždy vyvolávala u šéfů značky různé názory, myslí si ale, že tak jako ostatní velké změny, které se udály v historii značky Porsche, bude i tato nakonec akceptována. „Jsem součástí skupiny lidí, která prošla od chlazení vzduchem k chlazení vodou, a nyní tu máme motory s turbodmychadlem. Možná má být elektrická 911 dalším příběhem,“ upřesnil.
Otázka času
Tradiční automobilka si je vědoma výzev, kterým musí při vytváření elektrického Porsche 911 čelit. Velkým hendikepem bude samozřejmě hmotnost baterií, a tak se jako největší výzva jeví udržet dynamické chování vozu, kterým se vyznačují spalovací varianty. Jinými slovy – auto pokud možno nesmí být moc těžké.
Silueta má být stejná, protože z modelu udělala kult. „Silueta současné 911 je ikonická a tak to musí zůstat. Za ta léta jsme ukázali, že 911 je vždy 911, i když jde o novou generaci,“ řekl Mauer magazínu Autocar. Současné Porsche 911 s označením 992 (uvedené na trh v roce 2019) je navrženo tak, aby pojalo hybridní ústrojí, a dokonce i nabíjení přes „zástrčku“, přičemž elektromotor může být integrován do skříně převodovky. V sériové modelové řadě však zatím takové úpravy nejsou, výrobce na nich ale už pracuje, protože elektrifikovaný prototyp 911 byl v červenci viděn na oblíbeném německém Nürburgringu, kde automobilky testují své novinky.