
Zvyšme výdaje na obranu, zní z vlády. Už teď je nestíháte řádně utrácet, namítá Schillerová
Slavná závodní série dostane českou stopu. Do videohry Gran Turismo míří unikátní vůz tuzemské automobilky Škoda. Poprvé se tak její vůz objeví v jiné hře, než jsou závody rally. Už dříve mohli hráči řídit vozy Škoda ve hrách Dirt Rally nebo WRC, nedávno se domácí automobilka pochlubila i spoluprací s oblíbenou střílečkou Fortnite. Představení unikátního modelu se v Praze zúčastnil také hlavní tvůrce videohry Gran Turismo a japonský vývojář Kazunori Jamauči.
Ford na autosalonu v Detroitu představil sedmou generaci Mustangu ve verzi kupé a kabriolet. Světově nejprodávanější sportovní model bude k dispozici s novým motorem V8 spojeným se 6stupňovou manuální převodovkou nebo 10stupňovou automatickou převodovkou. Do Evropy se však dostane až v roce 2024.
Vlastním očím nevěřili brněnští strážníci, když o víkendu projížděli po tamní staré dálnici. V jízdním pruhu tam míjeli dvě děti ve zmenšeném modelu sportovního vozu. Chlapci překvapeným strážníkům nejen že svůj stroj předvedli, ale nakonec jim i navrhli, že z rušné silnice vycouvají.
V 70. letech vznikalo ve východním Německu sportovní kupé, které nemělo v socialistických zemích obdoby. Melkus RS 1000 využíval technických komponentů automobilů Wartburg, které byly umně zabaleny do vydařené laminátové karoserie s dvoutaktním motorem umístěným za sedadly.
Porsche dosud tvrdošíjně odmítalo tvrzení, že by stavělo elektrickou proslulou 911, ale v konečném důsledku bude muset i tento sporťák projít elektrickou objímkou. Otázka je, zda to bude více bolet výrobce, nebo zákazníky.
Když se řekne Bentley Continental GT, každý si představí elegantní kupé, které cestující očaruje svým prvotřídním luxusem, ale i astronomickou pořizovací cenou. Asi málokterý majitel by čekal, že právě s takovýmto vozem bude muset zanedlouho do servisu. Nikoliv však kvůli běžným servisním prohlídkám, ale kvůli špatně upevněným sedadlům, která jej mohou dokonce i zranit.
S nástupem elektromobility jsou manuální převodovky odsouzené k smrti. Některé automobilky se jich ale chtějí zbavit ještě dříve. Důvod je prostý, potřebují ušetřit na vývoji, a tak se soustředí jen na automaty.
Volkswagen nedávno modernizoval svůj stěžejní malý hatchback Polo a spolu s ním i vrcholný derivát GTI. Pod kapotou nadále dřímá dvoulitrový benzinový čtyřválec, který momentálně disponuje výkonem 207 koní. Nově je spjat výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Drobných změn se pak dočkal i exteriér a interiér. Čeští zákazníci už mohou nové Polo GTI objednávat, ceny startují na 670 900 Kč.
Hyundai to se sportovními auty myslí opravdu vážně, svou rodinu N rozšířil o další ambiciózní členy. Zatímco model i30 N ve verzi hatchback i fastback prodělal pouze facelift, malý hatchback i20 N a kompaktní SUV Kona N jsou úplnými novinkami. My jsme tuhle svatou trojici měli možnost vyzkoušet na závodním okruhu Slovakia Ring.
Do prostorného kufru sportovního vozu Audi se vejde leccos. Francouzský řidič do něj kvůli nedostatku místa na sedačkách posadil vedle dalších věcí na dovolenou i dva teenagery. A vyrazil po dálnici na španělskou Costa Bravu. Dveře kufru přitom ani nebyly zavřené. Žádnému z pasažérů se naštěstí nic nestalo, řidič si ale vysloužil pokutu 840 eur, tedy v přepočtu přes 20 tisíc korun.
Nové Audi RS 3 za jejímž volantem seděl tovární jezdec Frank Stippler, překonalo současný rekord mezi kompaktními vozy na okruhu Nürburgring Nordschleife o 4,64 sekundy. S časem 7:40.748 je dokonce stejně rychlé, jako bylo v roce 2005 Bugatti Veyron! K rekordnímu času přispěl zejména přeplňovaný zážehový pětiválec s objemem 2,5 litru a také systém Tourque Splitter, který zajistil optimální rozdělování točivého momentu na zadní nápravě. Šlo však o zcela sériový vůz.
Sytá modrá metalíza, jedenadvacetipalcová kola a na zádi čtyři výfuky. Dříve charakteristika sportovního vozu, v současné době to ale není nutnost. Volkswagen letos představil podobnou parádu v rodinném balení, jmenuje se Tiguan R, je vybaven agregátem o síle 320 koní a na stovku tohle SUV zrychlí za 4,9 vteřiny.