Při vzpomínkové akci Monaco Historic Grand Prix pilot Formule 1 Charles Leclerc neuřídil historický monopost Ferrari a jízdu zakončil v bariérách v zatáčce La Rascasse. Vozu Nikiho Laudy z roku 1974 podle závodníka selhaly brzdy a smykem víceméně jen zachraňoval situaci.
V historické monacké velké ceně se nešťastně protnuly dva faktory. Na jedné straně monacký pilot Ferrari Charles Leclerc, který v domácí velké ceně nedokázal dokončit jediný závod nejen ve formuli 1, ale ani v nižších kategoriích, na straně druhé monopost Ferrari 312 B3, který v Monaku skončil špatně už v loňském roce, kdy jej (ale jiné šasi) pilotoval tovární ex-pilot Ferrari Jean Alesi a po kolizi s Marcem Wernerem rovněž skončil v bariéře.
Takto Laudovo Ferrari bouralo v Monaku loni:
Selhání brzd?
Na videu je vidět, jak Leclerc se starým Ferrari bravurně ve vysokém tempu zdolává zatáčky legendárního okruhu. V poslední ostré vracečce před cílem však vyjíždí z ideální stopy, zlomek vteřiny pokračuje rovně, aby následně uvedl vůz do smyku a ten zadní částí narazil do měkké bariéry.
Současný pilot továrního Ferrari ihned po nehodě gestikuloval, že bylo s formulí něco špatně. „Přišel jsem o brzdy. Přišel jsem o brzdy,“ hlásil okamžitě do týmového rádia.
„Měl jsem štěstí, že se mi to stalo tady. Kdyby k závadě došlo jinde, nebylo by to dobré, dodal monacký jezdec.
Nehoda se naštěstí přihodila v malé rychlosti, takže ani škody na voze nebudou velké, ačkoliv u vozu za zhruba 130 mil. Kč nelze žádnou láci očekávat. Vůz s poškozeným zadním křídlem Leclerc nicméně ještě zvládl dovézt do boxů.