Facebook zintenzivňuje opatření v boji proti dezinformacím na svých platformách zákazem politických reklam, které budou poukazovat na nezákonnost amerických voleb. Nová pravidla přicházejí poté, co prezident Trump zpochybnil hlasování prostřednictvím korespondenčních lístků. Informoval o tom web Deutsche Welle.
Sociální síť Facebook ve středu oznámila, že bude na své platformě a na Instagramu zakazovat reklamy, které se snaží zpochybňovat legitimitu výsledků amerických voleb, vybízejí k volebním podvodům nebo k napadení některé z volebních metod.
„Podnikáme preventivní kroky k ochraně integrity nadcházejících voleb v USA v roce 2020,“ oznámili zástupci Facebooku v prohlášení na blogu. „Facebook zakáže politické reklamy s obsahem snažícím se delegitimizovat výsledek voleb,“ uvedl ředitel produktového managementu společnosti Rob Leathern.
Reakce na Trumpa?
„Tyto změny se vztahují na reklamy napříč Facebookem a Instagramem a jsou účinné okamžitě,“ dodal Leathern. Facebook ke kroku přistoupil den poté, co americký prezident Donald Trump zpochybnil důvěryhodnost korespondenčních hlasovacích lístků během první prezidentské debaty s demokratickým vyzyvatelem Joem Bidenem. Šéf Bílého domu během ostré slovní přestřelky uvedl, že poštovní hlasování může vést k rozsáhlým volebním podvodům.
Trump v debatě neodsoudil krajně pravicové Proud Boys. Vyzval ale, ať se drží zpět
Silnou pozornost přitáhla během první televizní debaty amerických prezidentských kandidátů výměna, která následovala po výzvě moderátora vůči prezidentovi Donaldu Trumpovi, aby odsoudil aktivity milicí a hlasatelů bělošské nadřazenosti. Trump se s tím tzv. popasoval po svém, na podnět Joea Bidena adresoval několik slov členům krajně pravicové skupiny Proud Boys a „opřel“ se do levicově extrémistické Antify.
Sociální síť Facebook je kritizována za to, že na své platformě odmítá fakticky ověřovat politické reklamy a selhává při potlačování šíření dezinformací o volbách, koronaviru i dalších tématech.
Minulý týden nicméně společnost uvedla, že zakáže politické reklamy, které předčasně vyhlašují vítězství před oznámením výsledků voleb, informovala agentura Reuters. Oznámení přišlo v době, kdy se množí obavy, že americký prezident Donald Trum může využít sociální média k tomu, aby přesvědčil lidi o své výhře ještě předtím, než budou sečteny všechny hlasy.
Facebook rovněž oznámil, že omezí nové politické reklamy v posledním týdnu před volbami. „Inzerenti nebudou moci vytvářet a spouštět nové reklamy o sociálních otázkách, volbách nebo politice v USA mezi 27. říjnem a 3. listopadem,“ informovala společnost.