Jeden z nejdostupnějších vozů u nás se nabízel hned ve třech různých karosářských verzích, dostupný byl i s naftovým motorem a cenou se vešel pod půl milionu korun. Takový byl Fiat Tipo, který se na českém trhu objevil ve své druhé generaci už v roce 2015.
V počátku se Fiat Tipo prodával jen jako sedan, ale rok na to se do nabídky ještě dostaly varianty hatchback a kombi. Italský model v té době zaujal atraktivním designem a hlavně i cenovou dostupností. Vyšel totiž na zhruba 280 tisíc korun.
K TÉMATU: Italka, která jezdí jako Francouz. Ve městě to Fiatu 600 sluší nejvíce, nadchne hlavně ženy
Základem u všech verzí byla atmosférická čtrnáctistovka, kterou doplňovala zážehová jedna-šestka o výkonu 110 koní i naftové motory 1.3 a 1.6 MultiJet. Pro hatchback a praktičtější kombík byla k dispozici automatická převodovka pro obě šestnáctistovky a na seznam přibyla také přeplňovaná pohonná jednotka 1.4 T-Jet i její alternativa na LPG.
V roce 2020 se Fiat Tipo dostal do poloviny životního cyklu a představil se v modernizované podobě, jež přinesla nejen přitažlivější vzhled, ale i odlišný seznam motorizací. Jediným zástupcem benzinových agregátů se stal litrový tříválec, zatímco turbodiesely zůstaly ve stejném počtu. Pro pětidveřové Tipo a zároveň i kombi navíc výrobce připravil u faceliftovaných verzí speciální výbavu Cross. Ta se odlišovala nejen zvýšenou světlou výškou o téměř čtyři centimetry, ale i přídavným ochranným oplastováním exteriéru.
Nejlevnější naftový motor
Poslední roky se obliba automobilky Fiat na českém trhu postupně snižuje a momentálně se v žebříčku prodejů jen taktak vejde mezi třicet nejoblíbenějších značek. Nijak tomu ovšem neprospěje fakt, že letos z nabídky vypadl právě model Tipo, který se doposud pyšnil titulem nejprodávanějšího modelu značky.
Předzvěst konce cenově dostupného vozu přišla už před dvěma lety, kdy se přestala prodávat varianta sedan. Na jaře tohoto roku se k ní nečekaně přidala pětidveřová verze i kompaktní kombi a momentálně se doprodávají jen skladové zásoby. Na vině nicméně není nízká poptávka, ale evropské regule.
„Fiat Tipo je v aktuální generaci na konci životního cyklu, přičemž další už nebude. Auto už by totiž neprošlo všemi nařízeními, ať už jde o emisní či bezpečnostní předpisy. Úpravy by byly příliš nákladné a jeho nabídka by se nevyplatila,“ říká PR manažerka Fiatu Sylvie Marounková.
S koncem Fiatu Tipo český trh přichází o cenově dostupný kompaktní hatchback a zároveň o nejlevnější kombi s naftovým motorem. Za kolik se nyní doprodává, se můžete podívat zde. Pro kratší variantu klikněte na tento odkaz.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Nová Inspekce silniční dopravy si posvítí na auta ve špatném technickém stavu. Bude pokutovat