INTERVIEW, Zdeněk Chrdle - 21.4. v 17:30
Strojvedoucí mají mou poklonu. Během jízdy musí kvůli účastníkům silničního provozu řešit na železničních přejezdech složité až bizarní situace. V pořadu Interview CNN Prima NEWS to řekl generální ředitel Automatizace železniční dopravy (AŽD) Praha Zdeněk Chrdle.
Podle dat Drážní inspekce máme za sebou, pokud jde o nehody na železničních přejezdech, nejtragičtější čtvrtletí. Bylo jich 46, tedy více než jindy za celý rok. „Myslím, že poslední čtvrtletí je důsledek stresu současné doby, zejména u řidičů silničních vozidel. Je to opravdu z 99,9 procent chyba ze strany účastníků silničního provozu,“ řekl Chrdle.
Současní strojvedoucí mají mou poklonu, protože musí řešit složité až opravdu bizarní situace, které jsou účastníci silničního provozu na železničních přejezdech schopni udělat, říká Zdeněk Chrdle. Zdroj: CNN Prima NEWS
Současní strojvedoucí mají mou poklonu, protože musí řešit složité až opravdu bizarní situace, které jsou účastníci silničního provozu na železničních přejezdech schopni udělat, říká Zdeněk Chrdle. Zdroj: CNN Prima NEWS
„Současní strojvedoucí mají mou poklonu, protože musí řešit složité až opravdu bizarní situace, které jsou účastníci silničního provozu na železničních přejezdech schopni udělat,“ uvedl Chrdle.
Podle ředitele AŽD Praha připadá jeden přejezd zhruba na každých 1,2 kilometru trati. Vzhledem k tomu, že přibylo jak vlaků, tak účastníků silničního provozu, kteří jsou často ve stresu, není divu, že nehod přibývá.
V současné době ministerstvo dopravy i Správa železnic investují do zvýšení bezpečnosti na přejezdech. „Podle mě jsou závory na přejezdech nesmírně důležité. Kupodivu nejvíce nehod je na přejezdech, které jsou vybaveny blikači bez závor,“ uvedl Chrdle.
Legislativa podle něj není nastavena tak, abychom přejezdy mohli jednoduše zrušit. „Moc bych prosil ty, kteří to mohou ovlivnit, aby se to změnilo. Ve chvíli, kdy budeme rušit přejezdy, snížíme i počet nehod na nich,“ zdůraznil.
Podle šéfa AŽD Praha český národ miluje železnice. „Rušení každé lokální trati samozřejmě vyvolává určité diskuse. Naši předci nám nechali komplexní a hustou železniční síť, ale ne všechny tratě budou moci zůstat zachovány. Žádný stát si nemůže dovolit udržovat tratě, kde jede pár vlaků ročně,“ dodal Chrdle.