Jakým automobilkám jsou zákazníci nejvěrnější? Žebříčku kralují Japonci a Němci

Nejoddanější klienty mezi prémiovými automobilkami má japonský Lexus, v těsném závěsu jsou pak němečtí výrobci, konkrétně Mercedes-Benz a BMW. V kategorii masově produkovaných vozů si zlatou medaili odneslo Subaru. Na druhém a třetím místě se potom umístila Honda a Toyota. Vyplývá to z výsledků průzkumu loajality zákazníků k jednotlivým automobilovým značkám, který zveřejnila americká analytická společnost J.D. Power.

Studie 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study vychází z údajů týkajících se rozhodování Američanů, kteří v období od června 2019 do května 2020 vyměnili své auto. Výsledek vzešel z podílů zákazníků, jenž sáhli po modelu totožné značky. Analýza zahrnovala vozy všech věkových tříd.

Němci šlapou na paty Lexusu

Lexus obhájil již druhé vítěství v řadě. Minulý rok japonská automobilka kralovala mezi prémiovými značkami s hodnotou 47,6 procenta. Letos posunula laťku zase o kousek dál na finálních 48 procent. To znamená, že téměř polovina kupujících se rozhodla pro další model Lexusu, zbylí upřednostnili konkurenci.

Na stříbrné pozici se usadil Mercedes-Benz, bronzové pak skončilo BMW. První pětku uzavírají Porsche a Audi. Pořadí na čelních pozicích tak zůstává stejné jako loni.

Láskyplný vztah Subaru se zákazníkem

V segmentu masově produkovaných vozů si prvenství odvezlo Subaru, které je špičkovými vztahy s klienty věhlasné. O tom svědčí i výsledný koeficient 60,5 procenta. O pouhé dvě desetiny procenta za ním skončila Toyota. Třetí místo v žebříčku připadlo dalšímu japonskému výrobci, a to Hondě (58,7 procenta). I v tomto případě situace na prvních třech pozicích odpovídá hodnocení z loňského roku.

Nutno však dodat, že skóre jednotlivých značek se změnilo. Loajalita zákazníků Subaru klesla o jeden procentní bod, zatímco Toyotě vzrostla o 0,8. Lepší výsledek o jeden procentní bod zaznamenala rovněž Honda.

Není divu, že je umístění japonských automobilek tak vysoké, vždyť jejich vozy každoročně dominují v mnoha soutěžích a žebříčcích. A to zejména v těch, které se zaměřují na bezpečnost a bezporuchovost.

Například v loňském hodnocení spolehlivosti Consumer Reports se „na bednu“ dostaly hned tři japonské značky, a to Lexus, Mazda a Toyota. Letos pak byl Lexus ES nejlepší v celé jednatřicetileté historii J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study, což je studie věnovaná producentům nejspolehlivějších automobilů a modelů s nejmenším počtem závad.

Tagy: