Japonci vytvořili robota gigantických rozměrů
V japonské Jokohamě otestovali obřího robota vyrobeného na základě inspirace postavou z japonského anime (kresleného seriálu) z roku 1970. Kolos měří na výšku téměř 18 metrů a váží 24 tun. Informoval o tom web CNN.
Gigantický humanoid připomíná robota z kresleného seriálu Mobile Suit Gundam z konce 70. let. Na videu zveřejněném začátkem tohoto týdne na Twitteru je robot zachycen při nejrůznějších pohybech: při chůzi, pokleku nebo různé gestikulaci.
Chystá se první sci-fi film s „nejkrásnější“ humanoidní robotkou v hlavní roli
Humanoidní robot s umělou inteligencí má mít hlavní roli v připravovaném hollywoodském sci-fi filmu s názvem „b“, který má stát 70 milionů dolarů (přes 1,6 miliardy korun). Hlavní úlohu si ve filmu zahraje „nejkrásnější“ robotka Erica, informovala zahraniční média.
Robot, který funguje už od roku 2014, je vyroben z více než dvou stovek součástek. Ty jsou ze směsi oceli a speciálního plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, uvádí výrobce.
Kvůli koronaviru si zájemci musí na robota počkat
Nová atrakce jokohamské Gundam Factory má fanouškům umožnit bližší seznámení s technologiemi a přiblížení procesu výroby. Veřejnosti měl být robot zpřístupněn v říjnu tohoto roku, ale kvůli koronavirové pandemii si budou muset zájemci počkat déle.
„Toto rozhodnutí bylo učiněno k zajištění zdraví a bezpečnosti našich fanoušků a zaměstnanců v odpovědi na celosvětové rozšíření COVID-19,“ uvedla v prohlášení společnost. „Omlouváme se všem fanouškům, kteří se těšili na naše slavnostní otevření a žádáme vás o pochopení,“ doplnila.
Tým předpokládá otevření továrny „během roku“, přičemž konkrétní detaily budou oznámeny na webových stránkách společnosti.
Anime vzniklo počátkem 20. století, kdy japonští umělci, například Oten Shimokawa, začali experimentovat metodou pokus-omyl v tvorbě animovaných filmů. Tehdy však byly japonské filmy zastíněny úspěchem Walta Disneye. Během druhé světové války se žánr rozšířil kvůli tomu, že japonská armáda nařídila animátorům tvorbu propagandistických filmů pro ovlivnění mas. V posledních letech pak komerční hity jako „Pokémon“ a „Dragon Ball Z“ přiblížily anime divákům po celém světě.