Jedna z černošských zákaznic Walmartu na sociálních sítích upozornila na to, že zatímco šampony a další přípravky kupované bělochy jsou vystaveny volně, ty určené pro péči o černochy jsou uzamčené ve skleněných vitrínách. Americký obchodní řetězec již nebude prodávat v uzamčených regálech kosmetiku pro nebělošské zákazníky.
„Výhody pro bělochy se ve Walmartu očividně vztahují i na produkty pro péči o vlasy,“ uvedla zákaznice na videu, které natočila v obchodě v coloradském Montbellu. „Vzkaz je jasný: ‚Nevěříme vám,‘“ dodala o přístupu Walmartu k černošským nakupujícím.
“This Walmart is in the heart of Montbello. There are black and brown people all over the place. The message is clear: We don’t trust you.”
— Tori Mason (@ToriMasonTV) June 8, 2020
A customer says the retailer is discriminating against people of color, locking only multicultural products behind glass.
@CBSDenver @ 5 pic.twitter.com/9bgI4X0pCb
O kontroverzním přístupu Walmartu se v minulosti na sociálních sítích diskutovalo pravidelně a řetězec dokonce podle televize CNN čelil žalobě kvůli diskriminaci. Téma se opět stalo aktuálním v nynějších dnech, kdy Spojenými státy otřásají demonstrace proti rasové nerovnosti a policejní brutalitě. Protesty, které mnohde přerostly v násilnosti, vyvolala smrt černocha George Floyda, který zemřel při zatýkání bělošským policistou.
Kosmetika pro menšiny v tisících prodejen
Walmart minulý týden přislíbil vyčlenit 100 milionů dolarů (2,4 miliardy korun) na vytvoření střediska rasové rovnosti, které bude napravovat systémový rasismus ve společnosti podporou zdravotnictví a vzdělávání.
Řetězec také ujistil, že rasismus nepodporuje. „Walmart netoleruje diskriminaci jakéhokoli druhu,“ uvedla společnost s tím, že ve svých obchodech obsluhuje denně miliony zákazníků nejrůznějšího původu. List The Washington Post poznamenal, že praxe uzamčených regálů s kosmetikou kupovanou spíše černochy se týkala zhruba desítky ze 4 700 obchodů Walmartu.
Walmart will now stop their policy of locking up “black hair” products in “some” of their stores.
— AuntieDaila🤔😳😬🤭🤪🤗😂✌🏾 (@Doinglifeeasily) June 11, 2020
This policy was to deter shoplifting in their stores.
So it took the death of a black man to show how discriminating and humiliating this practice was? Got it.👌🏾 #CancelWalmart pic.twitter.com/QXWueIOYOT
Walmart není jedinou korporací, která v posledních dnech v USA vystoupila na podporu menšin. Například kosmetický gigant Sephora se zavázal, že nejméně 15 procent své prodejní plochy vyčlení pro produkty společností, které vlastní černoši.