Reklamy promítané v přestávkách během zápasu Super Bowlu, tedy finále play-off amerického fotbalu, jsou těmi nejsledovanějšími vůbec a automobilky k nim tak i přistupují. Toyota letos předvedla majstrštyk hned se dvěma spoty. V tom hlavním neukázala ani jedno nové auto, ale soustředila se na příběh dvou bratrů, kteří si byli ve sportu oporou.
Ne vždy je důležité ukázat produkt. Mnohem účinnější je zanechat emoci a vrýt se do srdce. Přesně to dělá nová reklama Toyoty, která v televizi spatřila světlo světa ve finálovém zápase z neděle na pondělí. Inspirovali ji bratři McKeeverové a jejich dech beroucí sportovní příběh, britská soudržnost a nekonečná vzájemná podpora. Jediným autem, která se ve spotu vyskytuje, je Toyota Celica z roku 1975.
Příběh dvou nezlomných bratrů
Reklama ukázala dva mladé bratry, kteří se vzájemně podporují ve sportovních aktivitách. Jeden druhého učí lyžovat, závodí spolu na kole a sledují lyžařský závod na zimních olympijských hrách v roce 1988 v Calgary.
Jejich bezstarostná existence dostává krutou ránu osudu v momentě, když je jednomu z bratrů diagnostikována Stargardtova makulární degenerace, nevyléčitelné genetické onemocnění, které způsobuje, že se zrak jednotlivce rychle zhoršuje a nakonec způsobí jeho úplnou ztrátu.
Spot Toyoty pro letošní Super Bowl ukázal bratry jako náctileté, jak spolupracují na různých tratích a překážkách, když jeden vede druhého lesem a po zasněženém úbočí hory. Nakonec vidíme, jak oba bratři protnou cílovou čáru a odvezou si domů zlato v běhu na lyžích na zimních paralympijských hrách.
Tommy Lee Jones v Toyotě Tundra
Velice vydařený je i druhý příspěvek od Toyoty v němž vystupuje legendární herec Tommy Lee Jones a dva jeho jmenovci. Jde sice už o ryze komerční záležitost, přesto velmi působivou.