Lego představilo svou první LGBTQ sadu (zdroj: Lego)
Lego v červnu uvede na trh vůbec první sadu s tématikou LGBTQ s názvem „Každý je úžasný“. Sada 346 dílků obsahuje jedenáct figurek, každou s přiřazenou duhovou barvou. Model je podle vyjádření Lega inspirován klasickou duhovou vlajkou, symbolem solidarity s LGBTQ komunitou, informoval web CNN. Společnost tak jde s dobou a snaží se být co nejvíce inkluzivní.
Nový produkt se začne prodávat začátkem června při příležitosti takzvaného „měsíce hrdosti“. „Chtěl jsem vytvořit model, který symbolizuje inkluzivitu a oslavuje každého bez ohledu na to, jak se identifikuje nebo koho miluje,“ zmínil ve čtvrtek ve svém prohlášení designér Lega Matthew Ashton.
„Záleželo nám na tom, aby na ní nechyběla ani černá a hnědá, chtěli jsme totiž reprezentovat různorodost uvnitř LGBTQIA+ komunity,“ uvedl na webu společnosti Ashton, který je viceprezidentem pro design Lega.
We’re super excited to reveal our new set - LEGO Everyone is Awesome! Because we celebrate every LEGO builder ❤️🌈 #LEGO #EveryoneIsAwesome pic.twitter.com/J7KSz3zWik
— LEGO (@LEGO_Group) May 20, 2021
Učíme se od dětí, ty mezi sebe přijmou každého
„Celé to odstartoval můj pocit, že bychom si jako společnost mohli navzájem více vyjadřovat podporu a oceňovat, čím se od sebe lišíme,“ vysvětli Ashton svůj popud k výrobě nové sady.
„Sám jsem členem LGBTQIA+ komunity, proto jsem věděl, že musím jít s kůží na trh, vyjádřit se k lásce a inkluzivitě a hlavně dát Lego lásku všem, kdo ji potřebují. Neustále se ve firmě snažíme učit od dětí – a ty mezi sebe přijmou úplně každého, ať je jakýkoliv. O totéž bychom se měli snažit i my dospělí,“ dodal.
„Mít hračky zahrnující LGBT vytváří prostor pro rodiny, aby daly LGBT dětem vědět, že jsou milovány a akceptovány,“ uvedl pro CNN Joe Nellist z britské LGBT Foundation. „Vyrůstání ve světě, který vám často říká, že je s vámi něco ‚špatně‘, může vést k tomu, že si člověk vytvoří hluboký pocit hanby – něco, o čem víme, že může mít dlouhodobý dopad na duševní i fyzické zdraví.“
Úspěšný rok Lega, stejně jako Mattel jde s dobou
Ashton rovněž uvedl, že nový set je oslavou LGBTQ komunity v rámci Lega i mezi dospělými fanoušky výrobce. „Sdílíme lásku k tvořivosti a sebevyjádření prostřednictvím kostiček Lega a tato sada je způsobem, jak ukázat svou vděčnost za všechnu lásku a inspiraci, kterou neustále sdílíme,“ uzavřel.
Společnost Lego má za sebou rušný rok. Její tržby během léta 2020 prudce vzrostly v souvislosti s tím, že lidé začali kvůli pandemii trávit více času doma a hledali zejména pro své ratolesti hračky. Výsledkem byl jedenáctiprocentní nárůst provozního zisku společnosti na 622 milionů dolarů (13 miliard korun).
Set „Každý je úžasný“ přichází v době, kdy hračkářské odvětví obecně podniká kroky k tomu, aby ikonické dětské výrobky byly inkluzivnější. V roce 2020 představila společnost Mattel známá svými panenkami Barbie novou řadu panenek. Mezi modely řady Fashionista byla třeba panenka s kožní poruchou vitiligo, která se u nemocného projevuje světlými skvrnami nepravidelných tvarů na kůži, nebo panenka bez vlasů. Ještě dříve pak firma rozšířila své portfolio o panenky s umělými končetinami nebo na invalidním vozíku.