Petr Fiala jako šéf strany pro delfíny, roboty, Francouze či infantilní jedince s nevyjasněným vztahem k vlastní sexualitě. Předseda ODS se po čase zase pustil do zrádných a tajemných vod marketingu a dopadlo to jako obvykle.
Zajímáte-li se dlouhodobě o politiku a žijete-li v České republice, viděli jste už pravděpodobně mnohé. Pamatujete si více či méně zdařilé kampaně, stejně jako asi víte, jak jsou na tom jednotlivé strany s marketingem. Existují věci, s nimiž nesouhlasíte, ale rozumíte tomu, proč vznikají. To se často týká například politické komunikace hnutí ANO, respektive jeho šéfa a premiéra Andreje Babiše. Když ho vidíte rozpustile se prohánět s třímetrovou pomlázkou za jeho ženou Monikou, možná nad tím zakroutíte hlavou, ale v podstatě rozumíte, že se v českém elektorátu nachází poměrně významná skupina, na niž podobně aranžovaná scénka cílí.
Malujeme celý dům...Samozřejmě taky uklízím, nejen ve své hlavě :-) pic.twitter.com/0a6Qji5yCy
— Petr Fiala (@P_Fiala) October 19, 2019
Pak je tu ale ještě ODS. Strana, jejíž dlouholetý předseda Petr Fiala je znám tím, že se prohlašuje za příštího premiéra, který Babišův marketing (zdaleka ne vždy tak dokonalý, za jaký bývá označován) porazí reálnou politikou. A asi je to tak dobře. I profesor Fiala totiž občas neodolá a zabrousí na tenký led politického marketingu na sociálních sítích. Legendární je například jeho fotografie, kdy sedí uprostřed malování v obleku pod štaflemi a na klíně drží jeden ze svazků obsáhlého (a mimochodem skvělého) životopisu o Franzi Kafkovi z pera německého literárního historika Reinera Stacha. Před pár týdny zase někteří občanští demokraté mezi fanoušky na Facebooku zjišťovali, proč jsou tak špatní. A co se dozvěděli? Slabý lídr i marketing, nudná prezentace. Není divu, že tato iniciativa vyvolala u předsedy ODS a jeho nejbližšího okolí spravedlivé rozhořčení, byla to totální hloupost.
Poté, co navíc ODS stejně jako zbytek opozice zcela prováhala šanci vytěžit body z přešlapů vlády v době koronaviru, šel na to Fiala tentokrát jinak – a sice přes předvolební průzkumy, které k jeho straně nejsou nijak přívětivé. ODS v nich totiž stále častěji zaostává nejen za hnutím ANO, ale i za opozičními Piráty. Šéf občanských demokratů proto tento týden sdílel první průzkum po dlouhých letech, kde jeho strana vede. „Konečně pořádný průzkum! Našel jsem na sítích – a v médiích nic,“ glosoval Fiala, přičemž lze jen doufat, že spojení „našel jsem na sítích“ neznamená, že na grafice vyšíval tým jeho poradců několik dlouhých večerů.
Konečně správný průzkum! 🙂 (Našel jsem na sítích – a v médiích nic 😉…)
Posted by Petr Fiala on Wednesday, May 20, 2020
Ale k věci. V průzkumu vítězí republikový lídr Petr Fiala před republikovou lídryní Petrou Fialovou, raperem MC Peeeťou Fialou či Mexičanem Pedrem de Fialosem. Průzkumu se zúčastnila i ODS z budoucnosti, kde Zemi ovládli roboti, ODS v extrémně nízkém rozlišení či ODS pro delfíny. Vtip byl v tom, že všechny pozice obsadila ODS, chápete? Korunu všemu nasadili Fialovi marketéři tím, že na kladné ohlasy odpovídali sice jeho jménem, ale zásadně jako „tým Petra Fialy“. Taková komunikace se snad hodí vážně jen pro ty delfíny.
Mimochodem, když chvíli zkusíme hrát na stejně absurdní notu jako ODS, víte, jak je to ve skutečnosti s delfíny, že? V jednom z dílů populárního seriálu Simpsonovi, který už předpověděl třeba zvolení Donalda Trumpa prezidentem nebo pandemii koronaviru, se malé Líze zželí jednoho delfína a pustí ho na svobodu. Jde ovšem o vládce všech delfínů Snorkyho, který začne jako pomstu plánovat převrat proti lidem. A protože má Snorky v rámci osnování odplaty i projev u řečnického pultíku, je dost dobře možné, že jde ve skutečnosti o převlečeného Petra Fialu. Jedině tak by dával jeho zmiňovaný příspěvek smysl.