Liberec rozhodl o lanovce: Rozjet by se mohla za pět let. Svezení má stát čtyři stovky
koncern
Výpis příspěvků ke štítku „koncern“
Italové: Nová Alfa Romeo Milano se nesmí vyrábět v Polsku. Je to nelegální, křičí ministr
Pyšná milánská značka ztrácí v boji o přežití vlastní identitu. Navenek hezky vypadající novinka automobilky nazvaná Milano opustila posvátnou italskou půdu a spolu s koncernovými sourozenci ze Stellantisu se bude vyrábět v Polsku. Pobouření, které to vyvolalo mezi běžnými Italy i členy tamní vlády, je neslýchané.
TEST: Alfa Romeo Stelvio Competizione je žíznivý bonviván. Jezdí však kouzelně
Středně velké „esúvéčko“ od Alfy se za roky výroby osvědčilo jako nadčasové a mechanicky robustní auto. Turbobenzinová verze Competizione se nezatěžuje s nějakými bateriemi a nabízí neředěný řidičský požitek. Na spotřebě je to znát.
TEST: Elektrický Jeep Avenger skrývá pod pěkným kabátkem tuctovou techniku z koncernu
Na prvním americkém vítězi evropské ankety o auto roku je americký tak akorát název. Nejmenší vozidlo značky Jeep se vyrábí v polských Tychách a coby velikostní konkurent Škody Kamiq sdílí techniku s Peugeotem 2008 či Opelem Mokka, tedy kolegy z koncernu Stellantis. Jak jezdí?
Zemřel Carl Hahn, muž, který Volkswagenu koupil Škodovku. Bylo mu 96 let
Automobilový manažer a bývalý generální ředitel Volkswagenu Carl Hahn měl zásadní podíl na globalizaci koncernu Volkswagen a akvizici české automobilky Škoda v roce 1991. O jeho sobotním úmrtí informovala německá televizní stanice ZDF s odvoláním na nadaci Carla a Marisy Hahnových.
Volkswagen představil elektrický Passat. Jmenuje se ID.7 a ujede až 700 kilometrů
Elektrická novinka koncernu VW bude veřejně představena na nadcházejícím veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Volkswagen ID.7 je první bateriový sedan postavený na modulární platformě MEB a ve skutečnosti bude ještě o kus větší než Passat a Arteon. Výrobce ne náhodou mluví o mimořádně prostorném interiéru.
Čínské automobilky berou Evropu útokem. Gigant BYD zde chce zakořenit hned se dvěma závody
Invaze čínských výrobců aut na evropský trh pokračuje. Tentokrát v hlavní roli s velkým koncernem BYD, který vyrábí běžná, hybridní i plně elektrická auta. Už dnes se tyto vozy prodávají například v Norsku. Do budoucna plánuje BYD nejen vstup na další trhy, ale i výstavbu dvou evropských továren.
Test nového Opelu Astra: Moderní lidové auto, škoda nepříliš dynamického motoru
Mezi prvními v Česku jsme otestovali v pořadí již šestou generaci kompaktního vozu Opel Astra. Novinka se svým neotřelým designem exteriéru i interiéru dokáže snadno vrýt pod kůži. Byť sdílí technický základ s francouzskými vozy Peugeot a Citroën koncernu Stellantis, stále si drží typické německé srdce, které je pro zákazníky Opelu vyžadující identifikaci s tradičními hodnotami značky důležité.
Škoda Auto v Česku zastaví na týden výrobu. Nepracuje ani kolínská Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Ve čtvrtek to uvedl týdeník Škodovácký odborář. V tomto týdnu stojí výroba také v kolínské Toyota Motor Manufacturing Czech Republic.
Škoda odhalila zbrusu nový model Kushaq: Robustní SUV má bohatou výbavu, ale malý kufr
Škoda ve čtvrtek odhalila zbrusu nový model Kushaq. Kompaktní SUV určené výhradně pro indické zákazníky stojí jako první na modulární platformě MQB-A0-IN. Kushaq bude jedním z modelů koncernu VW vyráběných v Indii pro tamní trh. Pod kapotou najdeme pouze benzinové motory spřažené jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou.
Škoda poodhalila vizáž nové Fabie. Bude mít obrovský kufr a pouze benzinové motory
Světová premiéra v pořadí čtvrté generace Škody Fabia se sice uskuteční až letos na jaře, už teď ale začínají na povrch vyplouvat podrobnější informace, a dokonce i první fotografie s její sériovou podobou. Bavíme se samozřejmě o hatchbacku, kombík byl měl dle předpokladů dorazit až v roce 2023.
Historický okamžik pro Mercedes: Koncern Daimler se rozpůlí a zanikne
Koncern Daimler, do jehož portfolia patří výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz i celá řada značek nákladních vozů či autobusů, se ještě do konce letošního roku rozdělí. Vzniknou dvě nezávislé společnosti a koncern jako takový skončí. Má to pomoci s vývojem i burzou.