Konec velkých technických průkazů
S příchodem nového roku potkala řidiče spousta změn, například konec velkých technických průkazů. Údaje z nich by měly být dohledány už jen elektronicky. Jenže ne vše funguje tak, jak se očekávalo. Na stanicích technické kontroly a na registrech vozidel kvůli tomu panuje velký chaos.
Nejen konec nutnosti mít u sebe řidičský nebo technický průkaz při cestování po České republice, ale i úplný konec velkých technických průkazů. Revoluční změny se ale pár dní po Novém roce potýkají s problémy. „Z centrálního registru vozidel se nepropisují data. Je to komplikace pro techniky, protože nemají všechna data o vozidle,“ uvedl šéfredaktor webu automotolife.cz Milan Jirouš.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Kupka a Havlíček překvapili vzájemnou chválou. Významně jste posunuli dopravu, uznal ministr
Údaje z velkého techničáku by měly být nově k dohledání na internetu nebo v aplikaci eTechničák. Jenomže ani ta zatím nefunguje. „Aplikace je už od listopadu v požadavcích na to, aby ji android uvolnil pro svůj systém. To nejsme schopni uvolnit. Pevně doufám, že to nastane v nejbližších dnech,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS) pro CNN Prima NEWS.
Na registru vozidel přitom o velký techničák přijdete. „Pokud k nám na úřad přijde řidič kvůli nějakému úkonu, typicky třeba přihlásit vozidlo, my údaje doplníme, vezmeme si malý i velký technický průkaz a na oplátku mu vydáme nový technický průkaz,“ popsal Vít Hofman, mluvčí Magistrátu hlavního města Prahy.
Obyvatelé i návštěvníci Teplic ušetří. Ve městě nefunguje odbavení MHD ani výběr parkovného
Jízda trolejbusem či autobusem bez placení a parkování v centru Teplic zdarma. To je nečekaný benefit pro občany i návštěvníky lázeňského města. Od nového roku totiž nefunguje odbavovací systém v MHD, ani výběr parkovného, uvedla ve svém vysílání televize CNN Prima NEWS.
To ale může být noční můra třeba pro majitele veteránů. „Hodnota veteránu se skládá ze dvou věcí. Ze samotného auta a z historie. Velkej techničák je součástí vozu, kde vidíme například bývalé majitele či výměny karoserií,“ řekl majitel historického vozu Vít Čermák. „U několik desítek let starých vozů je to obrovský problém a může to do budoucna ohrozit jejich hodnotu. Druhý zásadní problém je, že člověk přijde o informace typu rozměry kol a pneumatik. Důsledně bych všem doporučoval udělat si úřední kopii,“ sdělil prezident Jaguar clubu ČR Filip Turek.
Podle Jirouše hodilo ministerstvo dopravy přes palubu seniory. „Nejsou schopni pracovat s takovými aplikacemi a internetem. Nebudou mít přístup k informacím, co měli v techničáku,“ míní Jirouš. Kupka ale podotkl, že pro seniory se nic nemění. „Pokud mají aktuální techničák, budou ho mít dál, dokud nedojde k přeregistarci,“ řekl Kupka ve vysílání CNN Prima NEWS.