Bývalý profesionální boxer a nynější politik Lukáš Konečný se pro nadcházející volby rozhodl využít své příjmení. Vznikl tak billboard s textem „Konečně řešení!“ To je však až na jedno znaménko nad písmenem zcela stejné, jako název nacistického plánu za 2. světové války – Konečné řešení židovské otázky – neboli plán na vyhlazení židů. Zdroj: ČTK
Z plakátů mladého hnutí Trikolora Václava Klause ml. se nejvíce ujal ten, který zobrazuje člena hnutí Aleše Karáska. Jeho tvář je na plakátu doplněna o text „Holky mají pipinku, kluci pindíka!“, což doplnil výmluvnou gestikulací. Zdroj: Facebook.com
Pozornost z řad Trikolory na sociálních sítích získali také dva její kandidáti oděni v moravských krojích s textem „Bráníme normální svět“. Návrh se dostal i na sociální sítě, přičemž u jednoho z příspěvků s tímto plakátem uživatelé připsali, že oba kandidáti Trikolory společně působí jako „máma a táta“. Zdroj: Facebook.com
„Toto je pravé pivo“, objevilo se na některých billboardech v Plzeňském kraji. Na první pohled nelze vůbec poznat, zda jde o reklamu na Plzeňský prazdroj, či něco jiného. Při bližším zkoumání lze zjistit, že se jedná o předvolební kampaň ODS a TOP 09, kterou se strany rozhodly pojmout jako spojení pravice. Na dalším ze svých místních plakátů pak vkládají panorama Šumavy se sloganem „Toto je pravá Šumava“. Zdroj: ČTK
S řadou plakátů a billboardů přišel také ředitel FN Motol Miloslav Ludvík. Ten kandiduje na senátora za ČSSD s podporou hnutí ANO ve volebním obvodu Prahy 5. Na jednom z jeho plakátů stojí dotaz: „Pustili byste sem své děti samotné?“ Jeden z těchto plakátů však byl umístěn i na veřejnou toaletu, což může působit poněkud komicky. Zdroj: Twitter.com
Ludvík se zajímavými slogany pokračuje i jinde. Například po cestě ulicí Radlická, která bývá často velmi vytížená, může člověk narazit na Ludvíkův billboard se sloganem: „V této koloně stojíte úplně zbytečně.“ Výše je pak uvedeno, že je zastáncem toho, aby se dostavila Radlická radiála, která by oblasti mohla ulevit. Zdroj: Facebook.com
Senátor Václav Láska je jedním z řady politiků, kteří se pro předvolební kampaň rozhodli pohrát se svým příjmením. Proto tak v několika pražských městských částech, které pod volební obvod Prahy 5 spadají, jsou k vidění plakáty s nápisem „Lásku nezastavíš“ a ozdobená srdíčky. Zdroj: CNN Prima NEWS
Příjmení do voleb využil i Radim Smetana, který kandiduje za ČSSD do Senátu v jednom z ostravských obvodů. Na billboardu se píše: „Smetanu do kávy i do Senátu.“ Volič přitom kvůli zbarvení plakátu nepozná, že je kandidátem ČSSD. Pomoci může pouze malé stranické logo v pravém dolním rohu. Zdroj: facebook.com
Kandidát na senátora za ODS Ondřej Šimetka se pak při tvorbě sloganu rozhodl využít své zaměstnání. „Známe se od narození,“ stojí na jednom z billboardů, které Šimetku propagují. Je totiž porodníkem. Zdroj: Facebook.com
„Grolich je jinej!“ Toto stojí na plakátech mladého lidoveckého starosty Jana Grolicha. Tento slogan si ovšem člověk může vyložit vícero způsoby. Zdroj: ČTK
Zajímavý počin předvedl bývalý starosta Jindřichova Hradce Stanislav Mrvka. Ten se nejspíš inspiroval pandemií koronaviru a současnými trablemi s cestováním na dovolenou do některých zemí. Na billboardu ohlašujícím jeho kandidaturu v krajských volbách je Mrvka zobrazen coby rybář ve vodě v tuzemsku, zatímco vedle sebe má přeplněné pláže u moře. Vše podtrhuje textem „všude dobře, doma nejlíp“. Zdroj: Facebook.com
„Kraj potřebuje uzdravit.“ S tímto heslem šli do voleb ve Středočeském kraji Starostové a nezávislí, přičemž coby symbol využili česnek. Tato rostlina se objevila nejen na billboardech, ale při zahájení kampaně s ní pózovali i předseda hnutí STAN Vít Rakušan a krajská lídryně Petra Pecková. Zdroj: facebook.com
S nepříliš výmluvným gestem přišlo hnutí STAN v Pardubickém kraji. Tam se totiž krajští lídři na plakátech objevili s heslem „Projedeme krajem jako po másle“. Zdroj: ČTK
„Vrátíme brambory na Vysočinu,“ láká potenciální voliče Tomio Okamura se svým hnutím SPD v Kraji Vysočina. Plakát ovšem působí, že těmi bramborami je právě on a jeho stranický kolega, se kterým je předseda hnutí na plakátě zvěčněn. Zdroj: facebook.com
„Volte ZLO.“ Na první pohled nepůsobí billboard s heslem Michaela Žantovského nijak špatně. U jeho fotografie je připsáno „zkušenost, lidskost, odvaha.“ V okamžiku, kdy ovšem člověk přečte pouze první tři písmena těchto slov, objeví se „zlo“. Zdroj: ČTK
S heslem „V krizi vás ochráníme“ do krajských a senátních voleb vstupují sociální demokraté. Na billboardu je navíc přítomen šéf ČSSD Jan Hamáček v červeném svetru, který se de facto stal jeho značkou. Z tiskové konference, kde Hamáček plakát představil, si mnoho lidí zapamatovalo jeho úsměv, který však po krátkém okamžiku rychle opadl. Zdroj: ČTK
„Ukázaná platí,“ stojí na velkém množství billboardů hnutí ANO. Na něm je vždy předseda hnutí a premiér Andrej Babiš, kterého občas doplňují jiné tváře partaje. Samotné heslo „Ukázaná platí“ však vyvolalo spíše otazníky, protože si lidé nebyli jistí, co tím autoři zamýšleli. K heslu a tvářím následně byly přidávány různé údaje, co ANO již dokázalo. Ukázalo se však, že většina z nich není zcela pravdivá. Zdroj: Twitter.com
Bývalý profesionální boxer a nynější politik Lukáš Konečný se pro nadcházející volby rozhodl využít své příjmení. Vznikl tak billboard s textem „Konečně řešení!“ To je však až na jedno znaménko nad písmenem zcela stejné, jako název nacistického plánu za 2. světové války – Konečné řešení židovské otázky – neboli plán na vyhlazení židů. Zdroj: ČTK
Z plakátů mladého hnutí Trikolora Václava Klause ml. se nejvíce ujal ten, který zobrazuje člena hnutí Aleše Karáska. Jeho tvář je na plakátu doplněna o text „Holky mají pipinku, kluci pindíka!“, což doplnil výmluvnou gestikulací. Zdroj: Facebook.com
Pozornost z řad Trikolory na sociálních sítích získali také dva její kandidáti oděni v moravských krojích s textem „Bráníme normální svět“. Návrh se dostal i na sociální sítě, přičemž u jednoho z příspěvků s tímto plakátem uživatelé připsali, že oba kandidáti Trikolory společně působí jako „máma a táta“. Zdroj: Facebook.com
„Toto je pravé pivo“, objevilo se na některých billboardech v Plzeňském kraji. Na první pohled nelze vůbec poznat, zda jde o reklamu na Plzeňský prazdroj, či něco jiného. Při bližším zkoumání lze zjistit, že se jedná o předvolební kampaň ODS a TOP 09, kterou se strany rozhodly pojmout jako spojení pravice. Na dalším ze svých místních plakátů pak vkládají panorama Šumavy se sloganem „Toto je pravá Šumava“. Zdroj: ČTK
S řadou plakátů a billboardů přišel také ředitel FN Motol Miloslav Ludvík. Ten kandiduje na senátora za ČSSD s podporou hnutí ANO ve volebním obvodu Prahy 5. Na jednom z jeho plakátů stojí dotaz: „Pustili byste sem své děti samotné?“ Jeden z těchto plakátů však byl umístěn i na veřejnou toaletu, což může působit poněkud komicky. Zdroj: Twitter.com
Ludvík se zajímavými slogany pokračuje i jinde. Například po cestě ulicí Radlická, která bývá často velmi vytížená, může člověk narazit na Ludvíkův billboard se sloganem: „V této koloně stojíte úplně zbytečně.“ Výše je pak uvedeno, že je zastáncem toho, aby se dostavila Radlická radiála, která by oblasti mohla ulevit. Zdroj: Facebook.com
Senátor Václav Láska je jedním z řady politiků, kteří se pro předvolební kampaň rozhodli pohrát se svým příjmením. Proto tak v několika pražských městských částech, které pod volební obvod Prahy 5 spadají, jsou k vidění plakáty s nápisem „Lásku nezastavíš“ a ozdobená srdíčky. Zdroj: CNN Prima NEWS
Příjmení do voleb využil i Radim Smetana, který kandiduje za ČSSD do Senátu v jednom z ostravských obvodů. Na billboardu se píše: „Smetanu do kávy i do Senátu.“ Volič přitom kvůli zbarvení plakátu nepozná, že je kandidátem ČSSD. Pomoci může pouze malé stranické logo v pravém dolním rohu. Zdroj: facebook.com
Kandidát na senátora za ODS Ondřej Šimetka se pak při tvorbě sloganu rozhodl využít své zaměstnání. „Známe se od narození,“ stojí na jednom z billboardů, které Šimetku propagují. Je totiž porodníkem. Zdroj: Facebook.com
„Grolich je jinej!“ Toto stojí na plakátech mladého lidoveckého starosty Jana Grolicha. Tento slogan si ovšem člověk může vyložit vícero způsoby. Zdroj: ČTK
Zajímavý počin předvedl bývalý starosta Jindřichova Hradce Stanislav Mrvka. Ten se nejspíš inspiroval pandemií koronaviru a současnými trablemi s cestováním na dovolenou do některých zemí. Na billboardu ohlašujícím jeho kandidaturu v krajských volbách je Mrvka zobrazen coby rybář ve vodě v tuzemsku, zatímco vedle sebe má přeplněné pláže u moře. Vše podtrhuje textem „všude dobře, doma nejlíp“. Zdroj: Facebook.com
„Kraj potřebuje uzdravit.“ S tímto heslem šli do voleb ve Středočeském kraji Starostové a nezávislí, přičemž coby symbol využili česnek. Tato rostlina se objevila nejen na billboardech, ale při zahájení kampaně s ní pózovali i předseda hnutí STAN Vít Rakušan a krajská lídryně Petra Pecková. Zdroj: facebook.com
S nepříliš výmluvným gestem přišlo hnutí STAN v Pardubickém kraji. Tam se totiž krajští lídři na plakátech objevili s heslem „Projedeme krajem jako po másle“. Zdroj: ČTK
„Vrátíme brambory na Vysočinu,“ láká potenciální voliče Tomio Okamura se svým hnutím SPD v Kraji Vysočina. Plakát ovšem působí, že těmi bramborami je právě on a jeho stranický kolega, se kterým je předseda hnutí na plakátě zvěčněn. Zdroj: facebook.com
„Volte ZLO.“ Na první pohled nepůsobí billboard s heslem Michaela Žantovského nijak špatně. U jeho fotografie je připsáno „zkušenost, lidskost, odvaha.“ V okamžiku, kdy ovšem člověk přečte pouze první tři písmena těchto slov, objeví se „zlo“. Zdroj: ČTK
S heslem „V krizi vás ochráníme“ do krajských a senátních voleb vstupují sociální demokraté. Na billboardu je navíc přítomen šéf ČSSD Jan Hamáček v červeném svetru, který se de facto stal jeho značkou. Z tiskové konference, kde Hamáček plakát představil, si mnoho lidí zapamatovalo jeho úsměv, který však po krátkém okamžiku rychle opadl. Zdroj: ČTK
„Ukázaná platí,“ stojí na velkém množství billboardů hnutí ANO. Na něm je vždy předseda hnutí a premiér Andrej Babiš, kterého občas doplňují jiné tváře partaje. Samotné heslo „Ukázaná platí“ však vyvolalo spíše otazníky, protože si lidé nebyli jistí, co tím autoři zamýšleli. K heslu a tvářím následně byly přidávány různé údaje, co ANO již dokázalo. Ukázalo se však, že většina z nich není zcela pravdivá. Zdroj: Twitter.com
Během předvolebních kampaní přichází čas stranických plakátů a billboardů. Jednotliví kandidáti se obvykle snaží potenciální voliče nalákat na co nejlepší slogany, které jsou však mnohdy dvojsmyslné, či přímo nevkusné. Stejné je to i letos. Velkou pozornost si získal například plakát Trikolory s textem „holky mají pipinku, kluci pindíka“. Nepovedeně působí také slogan bývalého boxera Lukáše Konečného „Konečně řešení“, který připomíná nacistický plán na vyhlazení Židů.